2016. október 12., szerda

Egy év üres fogkrémes tubusa


Ma egy fogkrémes videóval érkeztem, amiben az elmúlt egy egész év fogkrémeiről lesz szó, nagy többségükben natúr fogkrémek. 


Az elfogytak bejegyzésekben a fogkrém témát sosem érintettem komolyabban, mert inkább külön csoportosítottam, egy nagy fogkrémes videóhoz.

A fogaim borzalmas történetéről volt már egy roppant szomorkás bejegyzés tavaly. Sajnos az időt nem tudom visszatekerni, és nem tudom a gyerekkoromat megváltoztatni, de amit most megtehetek, azt igyekszem meg is tenni.

Az ötlet az volt, hogy a fluoridmentes fogkrémek majd szuper jó hatásúak lesznek nekem. A fogorvos erre rácáfolt, viszont egy év natúr fogkrém használat után nem lett lyukas fogam, ami nálam nagy szám. Tehát azt a tévhitet vagy mellébeszélést én megcáfolnám, amikor valaki kijelenti, „a natúr fogkrémek tették tönkre a fogaimat”.

A natúr fogkrémek között is vannak jók, jobban, kevésbé jók és borzasztóak. Ez egy szubjektív dolog. Megpróbáltam több szempont szerint is beszélni egy-egy darabról, mert ami nekem túl „erős” az másnak még lehet jó.

Nézzük a videót!



A videóban említett fogkrémek:










Amiről infókat gyűjtök:



És a ti véleményetek a témában:



17 megjegyzés:

  1. Én használtam fogport, amíg a fogorvos el nem tiltott tőle. Azt mondta, hogy kidörzsöli a fognyakat, és attól fájnak a fogaim. Kár, mert jobban szerettem, mint a fogkrémet és olcsóbb is volt. Viszont azóta tényleg nem fáj egyszerre az összes fogam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valahogy ez a fogpor meg a LUSH-os fogbogyók annyira nem lettek vonzóak számomra, aztán oka nincs, csak olyan ellenérzés.

      Hú, az mondjuk durva, hogy a fogportól az össze így egyszerre, wow.

      Törlés
  2. Az én dokim szerint sem jó, ha sokáig kínozzuk dörzsi anyagokkal a fogainkat. Néha lehet, vagy kúraszerűen. Normális orvos a fehérítő eljárásokat sem ajánlja jó szívvel, ha nem tökéletesen erősek a fogaink.
    Bevallom nem tudom jó-e, ha van fluorid a fogmosó pasztákban, én olyat veszek, hátha segít. Ha érzékeny lennék rá, akkor más lenne a helyzet.
    Nem szeretem, ami nagyon erősen mentolos, a gyógynövényes íz és a fura szín nem zavar(na). Fogport nagyon régen használtam, nem volt különösebb élmény. Az Elmex basic fogkrémjétől idegbajt kapok, mert a fogkefére nem tapa rendesen, de a mosdó nagyon undi lesz miatta pár nap alatt. Ebből volt mentol-mentes változatunk homeopátiás kezelés idején és majdnem hánytam tőle :) Nekem baromi rossz volt az íze és állaga. Ezen kívül nem volt olyan még, ami ennyire kiakasztott volna.
    Szeretem a Homeodent fogkrémjeit, de ritkán veszek, mert drágábbak között van. Most egy Aquafresh-nél vagyok leragadva egy ideje. Ugyan fehérítőnek titulált, de nem vészes, mert a dörzsi-részei legömbölyített szilika részek és nem erősek. Kézzel nem is érzem, hiába mószmókolom.
    Volt fluorid-mentesem véletlenül. Nem volt más bajom vele, mint hogy erősen tisztított (nagyobb dörzsik) és fájtak a fogaim pár nap után tőle. Innentől mással felváltva használtam el, illetve, amikor éreztem, hogy az ínyem rendetlenkedik. Menstruáció előtt hajlamos rá, ha fűszereset eszem. Sok gyógynövény volt benne és gyulladásra szuper volt.
    SZoktál még kiegészítőt használni? Fogselyem, szájvíz, fogköz tisztító, vagy egyéb?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hu ez a foghehérítésmánia mennyire idegesítő. Komolyan, ez a legnagyobbbaja embereknek. Mármint azok, akik a legjobban hisztiznek rajta, azoknak majdnek hófehér a tökéletes fogsoruk. :P

      A borsmentásakat ne próbáld ki, nagyon durva.

      A homeopátiában annyira nem hiszek, hogy szerintem én vagyok ebben az első.


      Fogselymet néha, de nem sok olyan fogközöm van, amire kell. A szájvizeket is próbáltam, de olyan száraz lett tőle a szám, hogy jajj. A fekete szenes fogfehérítő tetszik, azt szeretem hasznáni. NIncs íze, meg semmi para azon kívűl hogy undi, és hatásos.

      Törlés
    2. A szájvizet én is ezért utálom. Mindegy, hogy alkoholmentes, akkor is vacak érzés közben is (csíp), meg utána is. Kivétel, ha az ínyem rendetlenkedik, akkor Herbáriás gyógynövényes higítható löttyel öblögetek, vagy kamillateával.

      Törlés
    3. Jaj, ez a fehérítésdolog engem is idegesít, most ciki, ha nem vakít a fogsorom? A régi töméseket sem vagyok hajlandó kicseréltetni, amíg nem esnek ki maguktól, nagyobb lyukat fúrnának utána és lehet, az a tömés már nem bírná ennyi ideig. Ez is mánia, hogy kicseréltetik az amalgám töméseket, azok is, akiknek nincs vele problémája, csak hogy fehér legyen.

      Törlés
    4. Nekem még van egy amalgámom, de az uccsó, amit kicseréltek az nagyon nagy volt, szerintem megettem belőle annyit, hogy gyomorrákom legyen, ha attól tényleg azt lehet kapni.

      Hát a fogfehérítés Hollywoodnak való, bár szerintem a hírességek nagyrésze full műfogsorral él. De persze mindenki vakítóan világítóan fehéret szeretne, mert az van a TV ben.

      Törlés
  3. Teljesen natúr fogrémem még nem volt, azaz nem használtam, mert van egy Lavera a szekrényemben, bár fluorid abban is van, csak ezt még nem bontottam fel. A Zendiumot próbálgattam, a zöldet nagyon szerettem, aztán vettem egy kéket, azt már nem annyira. Előtte a Himalaya Herbalsra esküdtem, az is olyan fura, szürke, a párom nem bírja használni. :D Ami még furcsa fogkrém, és nagyon szerettem: a fekete Curaprox, de sajnos csak termékmintám (mini tubus) volt belőle, mert amúgy 8 ezer Ft, tehát....... Sajnos én sem vagyok jó fogazattal megáldva, és átérzem amiket írtál, mert ha visszamennék a gyerekkorba, bizton nem mondanék nemet a fogszabályozásra. )-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 8 ezer, wow és wow. Az 35 CAD, annyiért sosem gondolnék fogkrémre. Ezek a natúrak viszonylag drágábbak, de mind 3-4-5-6-7 CAD volt csak. DE 2 CAD ért is simán lehet kapni.

      Hu a fogszbályzó. Emlékszem, hogy egyedül küldtek el anyámék a fogorvoshoz amikor az egyik fogszabályzom már nem volt jó tovább és nekem kellett megmondai a fogorvosnak, hogy anyámék nem tudják kifizetni a következőt, jó leszek én rondán örökre. Fu az indulatok... Itt akarármennyire is 10x annyiba kerül, lesz a kölkön ha kell neki.

      Törlés
    2. Szerintem sosem késő a fogszabi. Nekem is felnőtt koromban lett, és a fogorvosom is még 40 évesen feltette magának :)

      Törlés
  4. Elmexmániás vagyok, tehát Elmex napi kétszer és hetente Elmex gél pluszban. Nekem vannak tömött fogaim, na most 36 évesen ez nem csoda, ugye. Szóval fluoridosat használok, erről nehéz lenne lebeszélni, bár többen próbálták, nem érdekel. Kell a plusz védelem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most, hogy a fogorvos is mererősített abban, hogy annak, akinek már van lyukas és tömött foga a fruoridos jobb, így teljesen egyértelmű. Szerintem én majd próbálom őket felváltva használni.
      Az Elmexet nem szerettem, nagyon fujj íze van és el is felejtettem mindig. :(

      Törlés
  5. Én szeretem a Crestet :). Jó íze van, habzik, na jó, most megyek és elbújok egy sarokba. A fluormentességen még nem gondolkodtam mert az én buksimban az van, hogy az erősíti a fogzománcot. A Cresttől különben van fogfehérítő porom vagy mi, több tasakban van kiadagolva de nem mertem még kipróbálni mert érzékenyek a fogaim és hiába kaptam, csak áll a szekrényben. Aki használta, annak szépen kifehérítette a fogait.
    Milyen ízűek a fogkrémek, hogy undik? Sós vagy gyógynövényes?
    Engem a szájvizek közül a Listerine akasztott ki, azt hittem, hogy stroke-om van mert zsibbadt a nyelvem és alig tudtam beszélni. És az alkoholmentest használtam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Crestnek tényleg jó íze van, az volt az első itteni rendes fogkrémem.

      Növényes, meg olyan semmilyen. Najó a takony ízét tudom iilyennek elképzelni. A sót nagyon nagyon nem bírom, ha sós lenne a fogkrém, azt tuti egyszer próbálnám csak és menne a kukába.

      A Listerine engem is kiakasztott, nem tudom, hogy lehet azt napi szinten használni.

      Törlés
  6. Szivárványszínű juharlevél a paintben, loool. :))
    Fogkrém: pont ezt a fajta colgate-et vettem meg itt, miután elfogyott, amit otthonról hoztam, nem vagyok tőle elájulva, olyan semmilyen. Eddig csak hipermarketben és drogériában néztem a felhozatalt, nincs olyan hatalmas választék.

    Otthon sensodyne, parodontax, himalaya herbals fogkrémeket vettem, mindig fluoridost.

    Tudsz ajánlani bioboltot? Körbenéznék szívesen.
    Illetve az aktív szenes fogfehérítő cucc nekem önálló blogposztért kiált!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm itt a Shoppersben egy egész sor van csak fogkrémből.
      Ami itt van biobolt és nagyon nagy az a Planet Organic, de van több kisebb önálló bolt is. A Winnersben is néha vannak érdekességek.

      A szenes cuccon gondolkodtam, de képek nélkül nem tudom mennyi értelme van a dolognak. Az viszont tuti, hogy nincs az az isten, hogy én a fogsoromról közeli képet csináljak. :(

      Törlés
  7. Planet Organic pont nincs Montrealban, inkább a sok kicsi önálló bolt van. A szenes cucc: én videót el tudok képzelni, közeli felvételek nélkül. :) De amúgy értem, mit mondasz.

    VálaszTörlés

Címkék

7 dolog A England A nyuszi fontosabb A világ dolgai Ajakápolás Alapanyagok Alapozó Alba botanica Állat Amazon Anastasia Beverly Hills Andalou naturals Anya Arany Arcápolás Arcpermet Arctisztítás Aromaleigh Avalon Organics Avéne Banila Co. Barbara Hofmann bareMinerls Barna Baviphat BB krém bDellium Tools BeautyBlender BECCA Bellápierre benefit Bevásárlás Biobolt Bioré Biosilk Bite BlackMoon Blog Bobbi Brown Bolt Bordó Boscia Bőszecset Bronzosító Budapest Burt's Bees By Nature Cargo China Glaze Ciaté Cica Cipő Clarisonic Clinique Colors by llarowe Coloured Raine ColourPop Cozzette Cruelty free Cupcake Polish Csacsogós Csütörtök Díj Divat DIY Dose os Colors EBay Ecset Ecsetmosás Edmonton Ékszer Elektromos Elérhetőségek Elfogytak Elizabeth Arden Én Érdekes Essie Estée Lauder Etude House Fátyolmaszk Fényvédő Fésű Fogápolás Fogkrém Folyékony rúzs Fonás Forever Flawles Fresh Frizura Fun Fun Lacquer Gabriel Glitter Goodal Gosh Gyerek Haj Hajfesték Hajfestés Hajlakk Hakuhodo Hámlasztó Havi_kedvencek Highlighter Hogyan lettem én dolgozó ember? Holika Holika ILNP Inglot Innisfree IPSY It's skin Jeffre Star Joico Jolse Kaja Kanada Karácsony Kat Von D Kedvenc Kék Kell a Púder! Kellék Kenyér Kérdezz-felelek Készülj velem! Kezekre Kézkrém Kiegészítő Kísérlet Kismama Kollekció Kontúr Koreai Korrektor Költözés Köröm körömlakk Közlekedés Krém Kryolan Kuka Kedd L'occitane La Ritzy Lancome Laura Mercier Lemosó Lila Lime Crime Lit Cosm. London LookFantastic Lottó Lunatick Cosmetic Labs MAC Magánvélemény Magyarország Make Up For Ever Makeup Geek Maszk Meglepi doboz MELT Mindenapi társaim Mindenes Minimalista Missha Mitől lettem ma szebb? Morphe Muttart Conservatory Műszempilla Narancs NARS Natúr NCLA Nem jött be Neon Nexxus Notoriously Morbid Nyaralás Nyereményjáték NYX OCC OFRA Online rendelés OPI Óra Outfit Overtone Öltözködés Összehasonlítás Paletta Parlament Physicians Formula piCture pOlish Piercing Piros Pirosító Pixi Polished by KPT Powder Perfect Pretty Serious Cosmetics Primer Projekt Púder Radír Real Techniques REN Repülő Revlon Rica Rimmel ROC Rólam Rózsaszín Ruha Rúzs Sally Hansen Sampon Sárga Secret Key Sephora Shiseido Shu Uemura Sigma Skinfood Smashbox Smink Sminklemosó Sonia Kashuk Southgate Mall SPF Stila Sugarpill Sukin Suva Beauty Szájceruza Szájfény Szájravalók Szappan Szárazsampon Szemceruza Személyes Szemfesték Szemhéjalap Szemkörnyékápoló Szemöldök Szemöldökceruza Szempilla Szempillaspirál Szivacs Szürke TAG Tárolás Tarte Táska Tél Testápolás Testradír Testre Teszt The Body Shop the SEAM theBalm TinkeldT Tonik TonyMoly Too Faced Unboxing Urban Decay Uriage Utazás Utcakép Ünnep Városnézés Vásárlós Vasárnap Vattakorong Vegán Vendégposzt Vichy Video Vitamin Webshop WEM Yamuna Youtube YPSY Yves Rocher Z paletta Zenzero Zero Waste Ziaja Zoeva Zöld Zsákmány