2015. november 6., péntek

Hogyan lettem én dolgozó ember? Kilencedik állomás



Munkás pillanatok, amiben nem lesz szépségápolás csak a kanadai valóság pár szösszenete.

Újra volt potluck Hálaadás alkalmából. Ez olyan dolog, amikor mindenki hoz valamiféle kaját, sütit, bármit, és mindenki eszik mindenből. Én egy egyszerű marhapörivel készültem, mivel ez nekem egyszerű, viszont a paprikás szaftot itt annyira nem ismerik. Elfogyott, pedig két kiló húsból volt. Vállveregetés, ügyes voltam. Imádom ezeket az alkalmakat, 20 országból van kaja, mindenki teljesen mást csinál, más ízlés szerint. Volt pulykánk is, azt a „bolt” hozta. Milyen menőség már, hogy a munkahely intéz egy egész pulykát. 

A főnököm nem rejtegetett célja, hogy belőlem nem olyan sokára koordinátor váljon. Ennek örömére egy másik boltba kerülő koordinátort én tanítottam be a dolgokra tesztelés képen. Az angollal ilyen szempontból nincs baj, néha egy-egy szó nem ugrik be, de az meg nem gáz. Sikerült értelmesen és összefüggően elmagyarázni, hogy mit miért csinálunk, és hogy mik a legtipikusabb hibák. Ettől nem kell félnem. Remélem megjegyezte az összes infót.

Bolti tolvaj témában ma két dolgot is meg kell, hogy említsek, és mind a kettő hatalmas felháborodást kelt bennem, sőt, már-már indulatokat.

Az első egy afrikai származású női bolti tolvaj. A női tolvajokat különösen utáljuk, mert a LP fiúk férfi neműek, viszont kell egy nő is, aki felügyeli a csajt, amíg megérkeznek a rendőrök, és addig valaki nem tud dolgozni. De ez a csaj olyan pofátlan volt, hogy mivel ő külföldi, beközölte angolul, hogy ő nem beszél angolul, neki szüksége és joga van egy tolmácsra. Azt a pofátlan mindenit. Permanent resident állapotú volt a hölgy, ami azt jelenti, hogy tartós letelepedési engedélye van, azaz itt él több mint, két éve. Nem járt jól, mert ilyenkor körbekérdeznek a plázában, hogy valamelyik boltban van-e az adott nyelvből valaki, és mindig van. Afrikai nyelveknél azért ez nehezebb, mert több ezer van. Kapott tolmácsot, és utána bilincsben ment el a rendőrökkel.

A másikon vagyok igazából megborulva. Azt gondoltam a kerekes székes eset után nem lesz min meglepődni, de sikerült. Egy pasas 20 dolláros fülhallgatókat lopott, és a durva rész, hogy mindezt két babával. Elő humán bébikkel. Mit gondolt, azért mert van két gyereke majd nem lesz letartóztatva? Szerencsére nem fognak a gyerekek emlékezni arra, hogy még egy évesek sem voltak, amikor egy kihallgatóban várták a rendőröket. Gusztustalan és undorító az ilyen. Nem szoktam ilyet kívánni, de az apjukat látva (nem egy szép látvány), remélem találnak nekik egy rendes családot és normális helyen nőnek majd fel.

Ja és arról az esetről nem is beszélve, amikor két LP fiúka (100+ kilós) alig bírt leteríteni egy bedrogozott 30 körüli emberkét. Mindezt totál a bejáratban, se ki se be 5 pedig. Komoly műsort volt, az emberek ott álltak, és nézték, hogy mi van. Kukoricát kellett volna osztogatni.
Azért ideírom, hogy a mi plázánk a Downtownban van, ez a legrosszabb környéke a városnak, de közel sincs Budapest rosszabb részeihez. A kertvárosi boltokban havonta van 1-2 bolti tolvaj. Ezeket is csak azért fogják meg, mert minden boltban van kamera, mindent látnak, még azt is, hogy a telefonon mit ír valaki. A legtöbb magyarországi boltban meg van egy kamera az ajtóban, egy kasszánál, azt annyi, sok mindenen nem segít, főleg, hogy senki sem nézi. Itt nincs az, hogy Ricsike elemel 49 999 forintért valamit, aztán nem történik semmi. Mennek szépen a rendőrségre, bilincsben.

Egyik nap nem értettem miért értek valamit, egy nyelvet, ami nem is az angol. Csak pár szót kaptam el a boltban egy középkorú apukától. Tovább mentem. Utána megint a közelembe kerültek és ekkor már biztosan hallottam, hogy ők magyarul beszélnek. Nagyon fura volt, sőt extrémen furcsa. Ha egyedül megyek el itthonról, akkor a bejárati kapuban az agyam átkapcsol és nem használja a magyar felét. Szerintem annyira sem, hogy ha magyarul kérdeznének valamit az utcán hirtelen, akkor angolul kezdenék rá válaszolni. 

Nem mentem oda hozzájuk, mert van bennem egy félsz a külföldön élő magyarok egymás közötti viszonyát illetően. Legalábbis a külföldön élő magyarokkal foglalkozó honlapok és blogok mind azt sugallják, hogy ha elköltözöl, csak a magyartól maradj távol. Eddig inkább az angol tisztességes megtanulása miatt nem kerestem a magyarokat, illetve mert a magyar ház eléggé politikailag átitatott. Néha hiányzik a nyelv, de igazából most ha nem ragaszkodom a nyelvvizsga szintű perfekt nyelvtanhoz akkor majdnem olyan gyorsan beszélek angolul is, mint magyarul. 

Nem tudom. Szerintem nem kell odamennem hozzájuk, mert éppen ők magyarok vagy mert magyarul beszélnek. Ha odajön, hogy segítsek, akkor tuti mondom, hogy mondja magyarul, ha úgy kényelmesebb. Vagy nem. De.


Egyik reggel nyúlok a dobozba a cuccokért a raktárba, aztán olyat sikítottam, hogy a fél pláza attól zengett. Volt benne egy Halloweeni koponya, szőrős meg rohadt. Úgy a frászt kaptam tőle, hogy nagyon. Tőlem meg a többiek.
 
Ez lett volna a 9. állomás. Kellemes hétvégét mindenkinek! Hamarosan jön a költözős sztori folytatása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Archívum

Címkék

7 dolog A England A nyuszi fontosabb A világ dolgai Ajakápolás Alapanyagok Alapozó Alba botanica Állat Amazon Anastasia Beverly Hills Andalou naturals Anya Arany Arcápolás Arcpermet Arctisztítás Aromaleigh Avalon Organics Avéne Banila Co. Barbara Hofmann bareMinerls Barna Baviphat BB krém bDellium Tools BeautyBlender BECCA Bellápierre benefit Bevásárlás Biobolt Bioré Biosilk Bite BlackMoon Blog Bobbi Brown Bolt Bordó Boscia Bőszecset Bronzosító Budapest Burt's Bees By Nature Cargo China Glaze Ciaté Cica Cipő Clarisonic Clinique Colors by llarowe Coloured Raine ColourPop Cozzette Cruelty free Cupcake Polish Csacsogós Csütörtök Díj Divat DIY Dose os Colors EBay Ecset Ecsetmosás Edmonton Ékszer Elektromos Elérhetőségek Elfogytak Elizabeth Arden Én Érdekes Essie Estée Lauder Etude House Fátyolmaszk Fényvédő Fésű Fogápolás Fogkrém Folyékony rúzs Fonás Forever Flawles Fresh Frizura Fun Fun Lacquer Gabriel Glitter Goodal Gosh Gyerek Haj Hajfesték Hajfestés Hajlakk Hakuhodo Hámlasztó Havi_kedvencek Highlighter Hogyan lettem én dolgozó ember? Holika Holika ILNP Inglot Innisfree IPSY It's skin Jeffre Star Joico Jolse Kaja Kanada Karácsony Kat Von D Kedvenc Kék Kell a Púder! Kellék Kenyér Kérdezz-felelek Készülj velem! Kezekre Kézkrém Kiegészítő Kísérlet Kismama Kollekció Kontúr Koreai Korrektor Költözés Köröm körömlakk Közlekedés Krém Kryolan Kuka Kedd L'occitane La Ritzy Lancome Laura Mercier Lemosó Lila Lime Crime Lit Cosm. London LookFantastic Lottó Lunatick Cosmetic Labs MAC Magánvélemény Magyarország Make Up For Ever Makeup Geek Maszk Meglepi doboz MELT Mindenapi társaim Mindenes Minimalista Missha Mitől lettem ma szebb? Morphe Muttart Conservatory Műszempilla Narancs NARS Natúr NCLA Nem jött be Neon Nexxus Notoriously Morbid Nyaralás Nyereményjáték NYX OCC OFRA Online rendelés OPI Óra Outfit Overtone Öltözködés Összehasonlítás Paletta Parlament Physicians Formula piCture pOlish Piercing Piros Pirosító Pixi Polished by KPT Powder Perfect Pretty Serious Cosmetics Primer Projekt Púder Radír Real Techniques REN Repülő Revlon Rica Rimmel ROC Rólam Rózsaszín Ruha Rúzs Sally Hansen Sampon Sárga Secret Key Sephora Shiseido Shu Uemura Sigma Skinfood Smashbox Smink Sminklemosó Sonia Kashuk Southgate Mall SPF Stila Sugarpill Sukin Suva Beauty Szájceruza Szájfény Szájravalók Szappan Szárazsampon Szemceruza Személyes Szemfesték Szemhéjalap Szemkörnyékápoló Szemöldök Szemöldökceruza Szempilla Szempillaspirál Szivacs Szürke TAG Tárolás Tarte Táska Tél Testápolás Testradír Testre Teszt The Body Shop the SEAM theBalm TinkeldT Tonik TonyMoly Too Faced Unboxing Urban Decay Uriage Utazás Utcakép Ünnep Városnézés Vásárlós Vasárnap Vattakorong Vegán Vendégposzt Vichy Video Vitamin Webshop WEM Yamuna Youtube YPSY Yves Rocher Z paletta Zenzero Zero Waste Ziaja Zoeva Zöld Zsákmány