2015. szeptember 18., péntek

Hogyan lettem én dolgozó ember? Negyedik bekezdés



Innentől kisebb-nagyobb jelenetek, szösszenetek, életképek következnek. Nem összefüggőek, csak ahogy jöttek, folyamatosan gyűjtöttem őket.
Egyik nap a sorvégi cipős állványt rendezgettem, minden nap vagy legalább minden másnap ide új portékának kell kikerülnie. Az alsó polcokon olyan cipők voltak, amik utcára is jók, kicsit balerinaszerű, de belül szőrös, mamuszszerű. Ezeket kellett onnan eltüntetni. Hülye szokásom, de indiai kolléganőm kezdi megszokni, hogy a dolgoknak rákérdezek a rendes nevére, hogy ha már nem lesz, aki ellenőrzi a munkámat, ne pakoljak hülyeségeket még hülyébb helyekre. Mondja, shoes, ó mondom, mind az, ez itt mi. Gondolkodik. Megkérdezi a másik indiait, az is mondja, shoes, majd utánamondott valami mást is. Állunk ott hárman a mamuszcipő felett, hogy az mi. Kiscsaj odafordul egy fehérbőrű vásárlóhoz, és megkérdezi tőle, hogy mi a cipő rendes neve. Szakadtam a röhögéstől, a nő meg nem értette hirtelen, hogy mi van. Kiscsaj mondja neki, hogy ha valaminek nem tudjuk a nevét, megkérdezzük a vásárlókat, ők úgyis tudják. Szóval megtudtam, és persze el is felejtettem. Igen büszke lehetek magamra.
Megkaptam az első fizetésemet. Kicsit csúszva, de megvan, úúúú. 2 vagy 3 napnyi fizu, amik ilyen fél napok voltak, tehát összesen 63 dollár, de ezt mind én kerestem, és elverhetem a Sephorában. Az első fizut csekken adják az embereknek, azt be kell vinni a bankba és ott ráteszik a számlára, vagy készpénzben odaadják. Alapvetően kéthetente péntekenként fogok fizut kapni, a legtöbb emberrel ez így van. Nem annyira van hónap vége emiatt, aminek örülök, mert boltban dolgozom, tehát nem az van, hogy hónap elején megszállják a boltot, hónap végén meg hullaszag, mint anno a C és A betűsben. Azért, van mondjuk rossz oldala is a kéthetente való fizetésnek, ha például 3-dikán jön a fizu az szívás mondjuk bérlet ügyben, ami hónapra van, 1-jétől 30 vagy 31-dikéig. Telefonszámla, internet, lakbér, mind havi jellegű kiadás.
Két oldalán perforált papír, azt le kell tépni
És belül ott a csekk, a felső papíros, meg hogy mit miért mennyit kap az amber
Kapható a boltban lányoknak elektromos készülék, mint hajvasaló, göndörítő, szárító, hasonlók. Erre a cég jól kitalálta a tutit, hogy hogyan kell ezeket vásárló biztossá, vagyis szorgos bontogató mancs biztossá tenni. Egyszerű, befóliázzuk, a fóliát egy hővágóval összemelegítjük, és leválasztjuk a gurigáról. Ezt a másik oldalon is megtesszük. Ezután egy ipari hőbigyóval, ami úgy néz ki, mint egy hajszárító, szépen a fóliát összezsugorítjuk. Zseniális találmány. Az apró és drága dolgokkal ugyanígy, egyik nap Tom Ford rúzsokat és körömlakkokat fóliáztam de a szempillaspirált már parfümös riasztós dobozba tettük. Itt nincs belemancsikálás mint a DM-ben. Persze a 3 dolláros dolgokat nem fóliázzuk (sajnos) és azt szét is barmolják az emberek. Ezek majd leértékelődnek, és 2 dollárért úgyis megveszi valaki előbb utóbb.

A bőröndök, táskák, hátizsákok és neszeszerek feldolgozása a csipogozáson kívül az, hogy egy filccel a belsejébe bele kell írni az árát. Amikor a fizetni kedvetlen vásárló begyűjt egy 20 dolláros cimkét, és azt próbálja a 300 dolláros táskához párosítani „csak leesett” szöveggel, akkor a kasszás egy pillanat alatt a dolog végére tud járni. Zseniális, azt kell, hogy mondjam.
Kasszázni még sokadik napon sem szeretek, túl sok az inger. Köszönsz, megkérdezed, hogy, hogy van, aztán, hogy mindent megtalált-e, amit keresett, aztán, hogy van a hűségkártyája, utána még adakozhat egy gyerekalapítványnak. Közben mosolyogsz, és reméled, hogy a csipogó egyszerűen lejön, mindent becsipogtattál, nem nyomtál rossz gombra… Érdekes, hogy nem szeretem, az Óhazában a boltban kasszázni jobban szerettem, mint pakolni.
Headset. Egész nap a fülemben hallom a többieket. Hallom, ha mennem kell a próbafülkéhez, mert megtelt a visszavivős kocsi, vagy ha valaki látni akar az irodában. Meg kell még szoknom, eléggé érdekes egy dolog viszont nagyon kulturált. Nem az a Sparos üvöltés, hogy „Marika hozzá mán ebbű egy másikat me nem jó kódja”. Sephorában is van a csajoknak, a legtöbb jobb és/vagy nagyobb boltban használnak ilyet.

Megmosolyogtató szösszenet:
Pakolászok a boltban és hoz az iráni kolléganőm egy nagyobb Tommy Hilfiger tote bag típusú táskát, hogy az hogy állna neki, mert szerintem megveszi, királyos. Szemügyre vételeztem a darabot, nekem nem tetszett, hogy a T és H betűk figyeltek mindenfelé, de az igazi gond az volt, hogy nem volt cipzárja, csak egy mágnes középen. Mondom a csajszinak, hogy én sosem veszek ilyet, mert „tudod, a zsebtolvajok”. Pislogott, és nem értette mi a bajom. Ekkor felvilágosítottam a 4-6-os villamosról, meg hogy ahonnan én jövök, ott ez napi esemény, szerencsére nem nekem, de a rendőrök biztosan nem találják a napi szó használatát túlzónak. Mondja, hogy náluk Iránban ezt úgy volt, hogy ha valakit tetten értek úgy megverik a rendőrök, hogy éppen csak életben maradjon. Ha turistát próbál kizsebelni valaki, azt lehet agyon is verik. Szóval ő így sosem használta még életében a cipzárt a táskásain.
Egy vicces dolog dolgot történt velem. Találtam egy cipős-szenzort, viszont ennek a madzadját konkrétan kiszaggatták a kütyürészből. Csipogott is mint az örült. Viszem a kasszához, ott van ugye ilyen hatástalanító készülék. Nem akart hatástalanodni, mert bele volt törve a madzag vége, de az meg nem volt betolódva a végéig. Már 3-an próbálták 5 perce, amikor mondom, nekem van egy ötletem. Egyszerűen egy másik szenzorral benyomtam a szétbarmolt pöckét. Nem is értem, hogy ez így senki másnak nem jutott eszébe, pedig ott dolgoznak már mióta. Rendesen dicsérgettek, meg mondták a kasszások, hogy milyen jó agyam van, hogy ez eszembe jutott. Szerencsére vidéken nem csak csirkét vágni tanultam meg, hanem a parasztlogika is belement a fejembe valahogy. Annyira fura, hogy egy ilyen kis semmi dologtól valaki a nap sztárja tud lenni.

4 megjegyzés:

  1. Jók ezek a kis szösszenetek! Jól meglepődhetett a néni, aki bizonyára meg van szokva, hogy a boltban ő teszi fel a kérdéseket, nem pedig neki kell válaszolnia.

    A fóliázás remek dolog, én már jártam úgy, hogy egy adott terméket azért nem tudtam megvenni, mert minden kipakolt darab ki volt próbálva ...

    A cipőszenzoros dologhoz meg csak annyit fűznék, hogy ha csak te tudod megoldani ezeket a helyzeteket, akkor már biztosan nem kell sokat várnod arra az előléptetésre! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem is értem ezt a lopkodás, annyira nem értem, a minimálbél 10,20 dollár albertában, ha utcát söpröget akkor sem hal éhen... és ettől egyből ügye lesz a nincs minimum határ miatt...

      A fóliát is ki lehet sajna nyitni, így az YSL és Dior rúzsokat, amik picik és könnyen zsebbemásznak mi parfümös dobozba tesszük, azt tuti senki nem nyitogatja ki. A többi bolt nem szokta, de nekünk nem a profilunk a kozmetika, nem tud ott állni egész nap valaki és figyelni a szorgos kezeket.

      Az eszem megvan hozzá , de azért egy 600 nm-nyi osztály csinját bínját megtanulni eltart egy ideig. Nagyon nagy rész, és nagyon nagy a felelősség is vele.

      Törlés
  2. Jó olvasni az ottani mindennapi dolgaidról, érdekesek :)

    VálaszTörlés

Archívum

Címkék

7 dolog A England A nyuszi fontosabb A világ dolgai Ajakápolás Alapanyagok Alapozó Alba botanica Állat Amazon Anastasia Beverly Hills Andalou naturals Anya Arany Arcápolás Arcpermet Arctisztítás Aromaleigh Avalon Organics Avéne Banila Co. Barbara Hofmann bareMinerls Barna Baviphat BB krém bDellium Tools BeautyBlender BECCA Bellápierre benefit Bevásárlás Biobolt Bioré Biosilk Bite BlackMoon Blog Bobbi Brown Bolt Bordó Boscia Bőszecset Bronzosító Budapest Burt's Bees By Nature Cargo China Glaze Ciaté Cica Cipő Clarisonic Clinique Colors by llarowe Coloured Raine ColourPop Cozzette Cruelty free Cupcake Polish Csacsogós Csütörtök Díj Divat DIY Dose os Colors EBay Ecset Ecsetmosás Edmonton Ékszer Elektromos Elérhetőségek Elfogytak Elizabeth Arden Én Érdekes Essie Estée Lauder Etude House Fátyolmaszk Fényvédő Fésű Fogápolás Fogkrém Folyékony rúzs Fonás Forever Flawles Fresh Frizura Fun Fun Lacquer Gabriel Glitter Goodal Gosh Gyerek Haj Hajfesték Hajfestés Hajlakk Hakuhodo Hámlasztó Havi_kedvencek Highlighter Hogyan lettem én dolgozó ember? Holika Holika ILNP Inglot Innisfree IPSY It's skin Jeffre Star Joico Jolse Kaja Kanada Karácsony Kat Von D Kedvenc Kék Kell a Púder! Kellék Kenyér Kérdezz-felelek Készülj velem! Kezekre Kézkrém Kiegészítő Kísérlet Kismama Kollekció Kontúr Koreai Korrektor Költözés Köröm körömlakk Közlekedés Krém Kryolan Kuka Kedd L'occitane La Ritzy Lancome Laura Mercier Lemosó Lila Lime Crime Lit Cosm. London LookFantastic Lottó Lunatick Cosmetic Labs MAC Magánvélemény Magyarország Make Up For Ever Makeup Geek Maszk Meglepi doboz MELT Mindenapi társaim Mindenes Minimalista Missha Mitől lettem ma szebb? Morphe Muttart Conservatory Műszempilla Narancs NARS Natúr NCLA Nem jött be Neon Nexxus Notoriously Morbid Nyaralás Nyereményjáték NYX OCC OFRA Online rendelés OPI Óra Outfit Overtone Öltözködés Összehasonlítás Paletta Parlament Physicians Formula piCture pOlish Piercing Piros Pirosító Pixi Polished by KPT Powder Perfect Pretty Serious Cosmetics Primer Projekt Púder Radír Real Techniques REN Repülő Revlon Rica Rimmel ROC Rólam Rózsaszín Ruha Rúzs Sally Hansen Sampon Sárga Secret Key Sephora Shiseido Shu Uemura Sigma Skinfood Smashbox Smink Sminklemosó Sonia Kashuk Southgate Mall SPF Stila Sugarpill Sukin Suva Beauty Szájceruza Szájfény Szájravalók Szappan Szárazsampon Szemceruza Személyes Szemfesték Szemhéjalap Szemkörnyékápoló Szemöldök Szemöldökceruza Szempilla Szempillaspirál Szivacs Szürke TAG Tárolás Tarte Táska Tél Testápolás Testradír Testre Teszt The Body Shop the SEAM theBalm TinkeldT Tonik TonyMoly Too Faced Unboxing Urban Decay Uriage Utazás Utcakép Ünnep Városnézés Vásárlós Vasárnap Vattakorong Vegán Vendégposzt Vichy Video Vitamin Webshop WEM Yamuna Youtube YPSY Yves Rocher Z paletta Zenzero Zero Waste Ziaja Zoeva Zöld Zsákmány