2015. szeptember 24., csütörtök

Márkabevezetés? Márka pozíciónálás?


Tök király, hogy Magyarországra is megérkeznek szépen lassan a nyugati drogéria márkáiból páran, viszont ezzel kapcsolatban vannak érzéseim, leírnivalóm. És most különösen érdekelne a véleményetek!
Az, hogy egy adott márka mennyire jó, az teljesen független is lehet attól, hogy hol árulják, és milyen áron. Az, hogy mit veszünk meg, többnyire csak marketing. Az, hogy hogyan néz ki egy stand, hol árulják az adott márkát, ez mind csak egy okos pozicionálási folyamat eredménye.
Mondok egy példát a nagyon jó marketingre. Ez a Pupa. Komolyan mondom, hogy aki a Corvin Pupa üzletét megálmodta (és a többit, de én csak ezt láttam) díjat érdemelne. Most a minőségét tegyük félre, csak a tálalást nézzük. Egy darab márka van a boltban egy adott árszínvonalon. Ez megszűri a látogatókat, nem kell elviselnie a vásárlónak (és az eladónak) a 12 évesek visítását, az 500 forintos szemfestéken puffogókat, hogy, hú de drága. Van hely, senki nem lökdösődik. Vannak segítőkész eladók, akik meg lettek válogatva, el lett nekik mondva, hogy mi micsoda, és keresnek annyit (remélem), hogy a kedvességük ne csak két másodpercig tartson. Ott állsz az üzletben, nyugiban, személyes térben, eséllyel, hogy kipróbálhasd a cuccokat, és van valaki, aki segít. Teljesen exkluzív, mint a MAC, de persze nem olyan áron. 
Rexall, Pupa
42 dollár a paletta
A piros rész alá vannak rejtve az árak, a legtöbb drogéria így varázsolja magát elegánssá
Összehasonlításképpen, ugyanebből a boltból, és igen a L'Oreal a Revlon mellett
Glamour napok ide is elértek, viccelek, mindig akciós valami
Kérdésem, ha a DM-ben lenne a Pupa szerintetek ugyanígy menne az üzlet? Itt ez egy egyméteres kis standon van, bár ennek oka valószínűleg, hogy nem lenne esélye a Sephorával és az amerikai márkákkal szemben.

A Gosh már nem engedhette (vagy akarta) meg magának üzletet inkább standos megoldást választotta. Ennek előnye, hogy tényleg szembejön, hátránya, szerintem, hogy nem nyugis. Én nem örülnék neki, ha a fél pláza azt nézné, hogyan kenem a fejemre a cuccot. Pluszban nagyon nem lehet jó úgy dolgozni, hogy minden oldalról nyitott. Tudtommal csak a Westendben van standjuk, nem tudom a mennyiségről mit gondoljak. A vidékiek most tuti utálni fognak, de Budapesten kívül még 4-5 városban lenne piaca, de hogy megérné-e az még ezekben a városokban is kérdéses. Egyébként a plázaválasztást nem tudom hogy jónak vagy rossznak gondoljam. Azért a Mammut vagy az Árkád talán „menőbb”.
Shoppers 1, Gosh
"Gyógyszertári márkák" csak úgy a polcon, a másik oldalon is ilyenek vannak


Gosh hajra valói, van itt minden
Jobb oldali képen látható, hogy a Batiste mekkora nagy becsben van, a legalsó polcon.
A Gosh igazából eddig is elérhető volt Magyarországon, bárki rendelhetett a webshopjukról vámmentesen.
Szerintetek, ha nem ment volna minden blogon, hogy jujj lesz, akkor érdekes lenne? És ugyanaz a kérdés, mint a Pupa-nál, ha a DM/Rossmannban lenne, akkor mennyire lenne kevésbé vagy jobban érdekes?
Itt ők vagy a falon vannak 4 nagy részben, vagy alacsonyabb standokon.
Shoppers 2, Dior ugyanabban a boltban, mint a Rimmel
Gosh a falon
Ugyaninnen "gyógyszertári márkák"
Ezt a két márkát hozom fel egy kis bemutatásnak.
Magyarországon van a DM és a Rossmann, ahol a 250 forintos szemfestéket is be lehet szerezni, ide nyilvánvaló (nekem), hogy új márkák nem akarnak bekerülni. A Müllerben rengeteg lehetőség van, de nincs belőlük elég. A Douglasról meg mindenki tudja, hogy baromi drága, és egy csomóan be se mennek. És vannak a még drágább parfümériák persze. A gyógyszertárban nem nagyon van smink, de ez a „gyógyszertári márka” fogalma is figyelemre méltó.
Amit én problémának látok, hogy a DM/Rossmann ciki egy új és drágább márkának. Ezzel lehet vitatkozni! A drogéria fogalma Magyarországon teljesen más, mint Amerikában. Amikor az amerikai youtube vlogger azt mondja, hogy drogériás márka, teljesen másra kellene gondolni, mint odahaza. A nagy láncok  árulják a Revlontól a Shiseidóig a dolgokat.
London Drugs
A boltoknak külön van a „gyógyszertári márka” része, van az egy kicsit drágább része, mint a Gosh, Lise Waiter, No. 7, Biotherm, van egy olcsó dolgok helye, a falon és drágák, mint a Lancome, Chanel, Dior. Tehát egy Essence körömlakkot és egy Lancome parfümöt egy helyen be lehet szerezni, mint a Müllerben. Igen, a Müller egy amerikai drogériára hasonlít, csak nincs benne gyógyszertár.
A drága, high-end márkákat a department store-ok is árulják. Olyasmi, mint a Douglas, csak van egy csomó más dolog is többi osztályon, mert vannak különböző osztályok. A különbség, hogy a department store-ban van sok eladó, akik vagy értenek hozzá vagy nem, a drogériában meg van egy eladó mindenre és annyi.
Milani a Wet 'n' Wild mellett a helyi "Tescoban" a Superstoreban
Most a logikát megszakítva menjünk el a másik irányba, a helyi hipermarketbe a Walmartba, Superstoreba. Itt lehet megvenni a Wet ’n’ Wild márkát fillérekért és a Milanit, amire most mindenki rá van kattanva Magyarországon.  És itt jön újra elő a pozícionálás. Milani webshopot nyit Magyarországon, itt meg a „Tescoban” kapható. A minőséget még mindig nem keverem bele a cikkbe! Már az is növeli a „kell érzést” hogy csak online lehet valamit elérni; hát, ha ennek még nagy hírverést is csinálunk, az a tuti.
Ennek a cikknek a megírását elsősorban a milani_hungary Instagram képe inspirálta, amin azt állítják, hogy „Amerika kedvenc sminktermékei”. Hát Amerika nagy, lehet máshol népszerűbb, de ezt így kitenni az Instagramra és honlapjukra kezdőképnek, már nem a túlzás fogalma, ez már erős ferdítés szerintem, és a vásárlók félrevezetése pofátlan módon. Kategorikusan ilyet kijelenteni, hogy Amerika kedvenc sminktermékei, mindenféle forrás megjelölése nélkül marketing bullshit. Egyébként kerestem neten erre utaló adatot, de nem találtam.
Azt gondolom, hogy egy jó minőségű márkának nem kell ilyen ócska trükk ahhoz, hogy eladja magát.
Ez van az Instagramon
Ez meg a valóság, vagyis csak a bal oldal
Annak érdekében, hogy össze tudjátok őket hasonlítani, lefényképeztem más márkákat is, hogy úgy mégis mekkorák. Meg persze az árakat is, hogy legyen összehasonlítási alapom a különbségekről, amikor megnyit a webshop.
10 dollár, ez a minimálbér itt egy órára, igen a Mekiben dolgozóknak is megvan egy óra alatt


Ugyanabból a "Tescoból"
Ugyanonnan
és még egy ugyanonnan
Az egész cikk csak annyit akar megvilágítani, hogy bizony vannak hiányosságok és lehetőségek. Résen kell lenni és nem elhinni, hogy valami jó vagy rossz, mert aranytálcára is lehet tenni egy kupaccal a semmiből.
Attól függetlenül, hogy milyen márkák jelennek meg, szerintem a hazaiakra is érdemes figyelni. A Kell a Púder, Yamuna vagy a Krémesen szép az élet blog által bemutatott Lukéj Gabi kollekció pontosan olyan jó vagy jobb, mint az „új” márkák, csak kevesebbet beszélnek róluk.
A márkákkal kapcsolatban lesz még egy cikkem egyszer, mert ez a téma nagyon foglalkoztat. Remélem, az angolom hamarosan profibbá válik, és mehetek főiskolára erről tanulni.


Remélem többen is válaszoltok, hogy ha a Gosh és a Pupa sima boltban kapható márka lenne, szerintetek mennyire fogyna.
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy 100-ból nem tenné ki 110 blog, hogy jujj új márka jön, akkor mennyire lenne bizalmatok egy új márkával kapcsolatban?
Mennyit tesz hozzá vagy vesz el a hype?


24 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a blogod és a stílusod.
    Baromi érdekes cikk volt. Én úgy gondolom hogy igazából az lesz hype itthon ami kint külföldön kapható, aztán egyszer csak boom megjelenik itt. Valahogy felnagyított lesz a dolog. Ilyen a Milani is. Kíváncsi vagyok rá, persze. Mondjuk engem egy új indie körömlakk márka behozatala jobban izgat mint valami smink...de ez nem érdekes. Viszont mégis érdekes mert bevillant, hogy drogériában nem veszek már lakkot, ha igen nagyon nagyon elvétve. Szóval mégis lehet abban valami hogy a plázás kisüzlet nívósabb mint a Rossmann/DM. Viszont a Müller szerintem fel tudja venni a versenyt a plázkkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A blogos kérdésre nem írtam, pedig akartam. Szerintem mindegy ki reklámozza a márkát tévé, újság vagy . (nem tesztel, csak információt ad), nem lesz hiteltelenebb vagy hitelesebb a márka. Nyilván kell csinálniuk valamit ami visszaforgatja a beleölt pénzeket a behozatalba. Szóval szerintem igen ritka, hogy nem reklámból valaki profitál. Úgy gondolom ez egy szükséges dolog hogy megismerjük az újdonságokat. Szóval nyilván vesz el valamit ha nincs reklámozva. Mondjuk én simán szavazok bizalmat nem reklámozott márkára. Pl Fruttini...de kellenek a reklámok ha ki akarnak építeni valamit a cégek , szóval átlagosan nézve azt gondolom hogy sokkal jobban bíznak az emberek a reklámozott, hypeolt márkára.

      Törlés
    2. A Müllerben tényleg sok a lehetőség, de nincs minden sarkon :(
      A TV-reklámok "információt" közölnek, ez így oké. Mindenféle speciális dolog nélkül, mint bőrtípus, kontaklencse, pattanás. Nekem az vesz el a lelkesedésemből, amikor valamiből kiküldenek 100 darabot tesztelésre, és ebből 120 szuperpozitív vélemény születik. De a legrosszabb, hogy nincs feltüntetve, hogy kapta az illető vagy nem, mert azért ha valaki alapvetően x összegekért vesz dolgokat, majd egyszer egy 4x összegű dolgot látok nála, és sejthető, hogy kapta, akkor bizony írja oda, mert ő maga nem vette volna meg.
      A Milanit nem ismeri szinte senki közelről, mégis iszonyatos a rajongás felé, szerintem ez beteges :(
      Tömeges mennyiségben szerintem is jót tesz egy új márkának a nagy nyüzsi, de csak rövidtávon. A Gosh mindenhol ott volt nem is olyan régen, de azóta meg 2-3 tesztet láttam róla, és annyi.

      Törlés
    3. Erről a kérdésről beszéltünk Szütyő blog Nettinél, hogy szerintünk fel kell-e tüntetni, hogy tesztelésre kaptuk a terméket...én leszarom igazából. Ha valaki hiteles akkor hiteles. Simán lehet hazudni pénzért vett dolognál is. Egy idő után Úgyis kiderül, hogy egy blogger hiteles-e vagy sem. Pl én igyekszem úgy fogalmazni hogy aki olvas tudja, hogy az tesztelésre jött. Megmondom őszintén mindig elsiklok a "tesztelésre érkezett....bla bla bla" felett. Illetve hiába írom hogy nekem szar, az másnak lehet jó is. Inkább az a ciki hogy valaki isteníti a terméket erre x hónap múlva blogsale-en eladja...
      De ez az én véleményem. :)

      Törlés
    4. A zsákmányos bejegyzéseket azért szeretem, mert megtudom, hogy milyen okok és érvek vezettek egy döntésig (márakinél ez kiderül). Ha valaki kap valamit, az nem az ő döntése. Ettől természetesen 100%-os tesztet tud róla írni, és ez is nagyon hasznos. De mondjuk egy 10ezres valamit ha valaki kap, akkor nekem olyan megnyugtató, ha oda van írva, hogy mondjuk magamtól nem mertem volna megvenni az ára miatt, de nagyon ajánlom, mert mát tudom, hogy király a cucc.
      Hazudni természetesen bárhogy lehet, meg menőnek tűnni, hasonlók.
      A blogsale úgy gáz ahogy van, én elajándékozom a cuccaimat, amit eladnék, az mondjuk a tényleg 10ezer körüli dolgok, de nem a 300 forintos körömlakkok.

      Törlés
  2. A Milanit nem ismerem, így ezt nem tudom megítélni, hogy csak a hype a nagy, vagy valóban jó márkáról van szó. Személyes szerint én csak arra a rózsás pirosítóra vagyok kíváncsi, mert az nagyon megtetszett, illetve sok videóban is láttam, hogy ezt használják. Egyébként kb olyan vagyok mint Te, aki nem dől be az ilyen marketing fogásoknak-sminkmánia ide vagy oda. Bár manapság ezt már vloggerkedásből kifolyólag nehéz megítélni, mert kevésbé ismerni fel, hogy a lányok most valójában jónak találják, vagy csak egy eltitkolt fizetett reklám az egész. Pont ezért szeretem saját magam megtapasztalni, hogy mi a jó és mi nem. A Goshhal kapcsolatban pedig csak annyi, hogy imádom az új márkákat, de mivel vidéki vagyok, ezért nem jön szemben velem soha. Azonban mikor külföldön voltam, ott kipróbálgattam a tesztereket és semmi sem tetszett meg annyira, hogy megvegyem.
    A Pupa pedig...vannak jó cuccaik, de semmivel sem tartom különbnek, mint egy két drogériás terméket. Egyedül a marketing-hogy rengeteg blogger kapott cuccokat- és az hogy saját boltjuk van teszi valami magasabb rendűvé a márkát. Szerintem akkor is fogyna bőven, ha drogériában lenne (legalább a Müllerben), mert akkor több emberhez érne el, még akkor is, ha kb olyan árkategóriájú, mint a L'oreal. Ha jól emlékszem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A másik gondolatom pedig még az, hogy kicsit túlzásnak tartom, amit külföldön a smink köré építenek fel. Amerikában is túlzásba viszik a sminkelést, mind azzal, hogy egy drogériában is tíz méteres pultok vannak, a kislányok már 14 évesen durván sminkelik magukat, hogy asszem onnan indult a vlogozás, és a többi...Magyarországon szerintem nincs ennyire nagy közönsége a dekorkozmetikumoknak, ezért abból a viszonylag kevés emberből próbálják behozni a bevételt azzal, hogy a boltot előkelővé teszik.

      (Kora reggel csak ennyire futotta a véleményemből, remélem azért érthető volt....:D)

      Törlés
    2. A Gosh-tól nekem sincs sok dolgom, mert olyan márka, ami megbízható, jó, de nem dönt le a lábamról azért az összegért, amennyibe kerül. Pupa pont ugyanilyen nekem, jó lehet, de csak azért van most ott mindenhol, mert mindenkinek küldik az ingyencuccot... amivel egyébként nincs is semmi baj, csak én még egyetlen rossz véleményt nem olvastam róla, és nem tudom elképzelni, hogy minden egyes terméke minden egyes használónak beválik...

      Az amerikai sminkelés szerintem területfüggő, egy New Yorkban élő biztosan menőbb, mint egy Taxasban élő. Náunk itt az olajmezők között van minden, kis sminktől a 3 centis műszempilláig, de ami talán nincs, van nem annyi a piros rúzs kék szemfesték esete, a kínai ruha, a susi naci, 10 éves bolyhos ruhák, hasonlók.
      Pesten a DM-ben délután 1-2-3 felé ott vannak a 12 évesek, ott visítanak a Miss Sporty meg az Essence elött, ez így volt 5 éve is,nekem ez fura. Középiskolásként inkább elittam a pénzem, mint sminkre és divatra költsek, bár nem tudom melyik a jobb :)

      Törlés
  3. Azt, hogy egy számomra még ismeretlen márka Magyarországra "bejön", azt két forrásból szoktam megtudni:
    1. Krémmánia
    2. Magyar beauty blogok.
    Az infók ilyenkor több irányból érkeznek, van, ahol csak satóanyagot látok a dologról, az igényesebbje saját szavaival tűzdeli meg az infót, és nagyon örülök olyankor egy egy képes beszámolónak, tesztnek.

    Nagyon sokat számít a tálalás, hogy milyen arculatot terveznek meg gondosan egy márka, egy termékcsalád köré, itt gondolok arra, hogy ha egy Pupát a helyi szupermarketben, mindenféles sallang nélkül kitennék átlátszó műanyag boxokba, akkor lehet, oda se néznék, ha nem ismerném a márka színvonalát.

    A múltkor a dm-ben sasoltam rá először a Burjois termékekre elfogulatlanul. A márkát eddig csak a Douglasban láttam nálunk, és eszembe se jutott vásárolni, automatikusan drágának gondoltam a márka termékeit.
    Aztán pár hete a dm-ünkben kitettek egy Burjois állványt a Rimmel és a Loreal közé. Ez volt az a pont, amikor levettem és a kezembe fogtam néhány terméket, és a tesztereket kipróbáltam. Ekkor éreztem magaménak a szitut, mert alapvetően az a hely az én terepem, az én bugyellárisom terepe!.

    Hm és akkor a kezembe fogott termék csomagolását jól megnéztem, és önkéntelenül is összehasonlítottam pl az arcpír mágneses, tökély kis csomagolását a S-He százforintos minőségű hártyavékony műanyagjával, vagy a Loreál búcsúsbizsus lekopós arany dekorációjával.
    Azért van különbség, nem mondom!

    Apróságokról írtam, remélem lejön azért a lényeg belőle.
    Szerintem érdemes próbát tenni, hogy néhány "nagyobb" márkát bepróbálni a drogériákba, mert ha azt kulturáltan kínálják fel, a magasabb árfekvést simán kifizeti a magamfajta. Inkább egy drogéria forgataga, mint egy csillivilli hely, tükrökkel, ahová be se megyek szívesen, mert (tisztelet a kivételnek) nem jó érzés szembesülni az eladók kifent ábrázatával, lesújtó pillantásával, amivel mérlegre tesznek, és eldöntik rólam, hogy ki vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sminkteszteknek én is örülök, de annak mindjuk nem, amikor van egy szempillaspirál mondjuk, és le van fényképezve a cumó, de alkalmazásban már nincs kép. Baromi sok idő fényképezni, azokat válogatni, esetleg összepasszintani, de bakker ha valaki ezt akarja csinálni...
      Értem amit mondani akarsz vele, és igen, a csomagolás is számít, meg a tálalás is. Én pl nem vezsem már meg sosem olyan alapozót, amiból nem lehet tesztert kérni. Ha x márkának nincs sehol erre lehetősége, az nálam nincs számításban. De aki mondjuk szereti táskába dobni a pirosítót, annak meg perzse, hogy az első dolga lesz a csomagolást vizslatni, azzal szemben aki, csak otthon használja.

      Hu egyszer erről a kifent ábrázatról is fogok írni egy cikket. Tegnap voltam a Holt Renfrew nevű itteni boltban, ahol az Estée Lauder a legalja, ha lehet így mondani. A Dinófites pulcsiban, 8 óra rohangálásos nap után. Szaladtak utánam a lányok, hogy mit szeretnék kipróbálni. Na ez a különbség a világ két fele között. Pedig ez egyszerű emberi viselkedés a másikkal szemben.

      Törlés
  4. Hú, muszáj folytatnom, ne haragudjatok, de besózott nagyon ez a poszt, Ildi, gratulálok, ilyen gondolatébresztő írást még sehol nem olvastam ebben a témában!

    Szóval:

    Egy márka értéke az én olvasatomban:

    1. A megtervezett arculat mindig sugall egy életérzést, és automatikusan hozza magával az árfekvést. Látok reklámot, és különféle blogokon bemutatót, tesztet, kezd beépülni az agyamba a dolog. Lelki szemeimmel elkezdem látni magam a márka termékeit használva. :, azaz ráizgulok

    2. Megpróbálom beszerezni. Ekkor már tökre nem érdekel, hogy hová kell menni érte, a birtoklásvágy felülírja a társadalmi konvenciókat, és a helyemet a dolgok rendszerében. Ez az a pont, amikor érzékennyé válok arra, hogy a lelőhely eladói hogyan viszonyulnak hozzám, és negatív fogadtatás esetén akár el is állok a vásárlási szándékomtól

    3. A márka valódi értéke a sminkes fiókom forgatagában születik meg. Amikor a kis ingyombingyom szépen beköltözik hozzám és helyet foglal a kínais szemhéjpalettám és a Vichy Dermablend alapozóm mellett, és a rutinom részévé válik. Kitapasztalom a termék valódi tulajdonságait, praktikusságát és meghozom az ítéletet, kialakítom a tényleges véleményt.

    A Krémmániát ezért kedvelem. Itt egy-egy termékről hosszú távú véleményeket (is) olvashatok, és látom az összegzést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Célom, hogy beszéljétek ki magatokból a gondolataitokat, mert egymást alakítjuk, és örülök, hogy sikerült is.
      Egyes pont egyébként tényleg fontos. A bizalom kiépítése egy nagyon nehéz dolog lehet, de utána már vakon is veszi az ember az adott márkát. Én például az Andalou Naturalsba vagyok szerelmes, mert tudom, hogy mág csak meg sem kell nézni az összetevőket, sosincs benne alkohol, parabén vagy parfüm.

      A Krémmániával csak az az egy "baj" van, hogy teljesen eltérő értékrendő emberek írnak véleményt. Van akinek a Lora az istene, és sír egy 500 forintos dolgon, van olyan, akinek az számít, hogy rá legyen írva, hogy drága volt, és csak 5 pontos véleményei vannak, és van aki bizony leírja, hogy a 20ezres alapozója szar. Ezt is helyén kell kezelni. Egyébként imádom, gyúrok a 10 000 pontra.

      Törlés
  5. Én is úgy gondolom, mint egy-két előttem szóló, hogy hiába a nagy reklám, az embernek a saját maga bőrén kell megtapasztalnia bejön neki a termék, vagy nem!

    Természetesen a reklám felkelti a figyelmemet és arra késztet, hogy próbáljam ki a terméket, ha csak egy tesztert a drogériában... De nem hagyom figyelmen kívül, már csak azért sem, mert furdal a kíváncsiság tényleg jó, vagy csak a reklámja nagy.

    Én tavasszal csináltam egy posztot, amelyben nem a nagy márkáktól használtam fel termékeket egy sminkhez, hanem csak és kizárólag az olcsóbb árkategóriájú márkáktól vásároltam. Ezzel is az volt a célom, hogy megmutassam, lehet ezeknek a márkáknak nincs nagy reklámjuk, de egyes termékek lehet jobbak, mint agyonreklámozott testvéreik a NAGY márkáktól.

    Ez mind tapasztalat és kísérletezés kérdése, kinek mi a jobb... A lényeg, hogy nem kell mindig bedőlni a "nagy hype"-nak... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Coastal Scentses palettával is olyanokat lehet csinálni, hogy jujj, pedig tényleg nem drága, a tartóssága viszont elég gáz. De alkotni azért jó.
      Most a Lancome spirált hajítom ki a picsába, mert 2 hetesen olyan csomós sűrű, hogy nem lehet mit kezdeni vele. Hát simán van mindkettőre péda.
      A reklám árát bizony meg kell fizetni. Egy termék ára nem az előállításával arányos...

      Törlés
  6. Szerintem manapság már senki előtt sem titok, hogy a gyártók nem egyszerűen termékeket, hanem egy életérzést, státuszt árulnak, és az áraikat sem feltétlenül a költségeik vagy épp a minőség alapján határozzák meg, hanem annyit kérnek az árujukért, amennyit a vásárlók hajlandók kifizetni érte. Régiónként és országonként is eltérhet, hogy milyennek értékelik az emberek a felkínált életérzést, így könnyen előfordulhat, hogy külföldön, ahol jobban keresnek az emberek, valami gagyinak számít, nálunk viszont újdonság vagy legendák lengik körül, ezért drágább.

    Feltételezem, hogy a cégek alaposan megfontolják, hogy hol és milyen körülmények között érdemes forgalmazniuk a termékeiket, de nem biztos, hogy mindig a legjobb csatornákatt választják és lehet, hogy emiatt nem érik el a célpiacuk egy részét.

    Ami a túlzó vagy egyenesen hazug reklámokat illeti, szerintem maguk ellen dolgoznak azok, akik bevetik őket. Ma már a vásárlók sokkal tudatosabbak és tájékozottabbak, ráadásul szerencsére van egy-két hozzád hasonló szókimondó blogger, aki szívfájdalom nélkül leírja, hogy egy adott termék, ami sokat ígért, bizony nem vált be. Tehát igen, ha a véleményvezérek felkapnak valamit, az biztosan jobban elterjed, mintha nem ejtenének szót róla, de ugyanúgy tönkre is tudják tenni egy márka megítélését.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van az a mondat, ami valamelyik híres cégtulajdontól jön, hogy "kozmetikumokat gyártunk, reményt árulunk". Persze árak, minőség, tálalás, minden csak döntések kérdése.
      Eddig sajna nem látom, hogy a hazug reklámok saját maguk ellen fordulnának. Most itt a példa a Milani, mennyi esélye volt annak, hogy azzal hirdetik magukat, hogy amerikában milyen népszerű, és valaki majd pont magyarul szólal fel ez ellen. Hát nem sok, de engem meg zavart, hogy ez nem igaz. Ide mást írnék igazából, de nem hiányzik, hogy bepereljenek :)

      Amit írtál, hogy a vásárlók tudatosabbak, hát, én inkább úgy fogalmaznám, hogy van jópár, aki tudatos, de ha sokan lennének, akkor nem lenne még mindig tömve a drogéra full alkoholos tonikkal és társaikkal. Mert ha árulják, az azért van, mert valaki azt meg is veszi.

      A Michael Kors valamilyen módon lehet egy példa arra, ha saját maga ellen van a márka, és ami menő volt, cikivé válik.

      Törlés
  7. Azt hiszem, hogy okos marketinggel egész sikeres kis indulást lehet elérni DE ha a termék nem jó annak előbb-utóbb híre megy pl. a KM-en és nem fogják megvenni.
    Tehát fontos a marketing de ha az áru rossz arra előbb-utóbb rájönnek az emberek, igaz addigra már megvettek pár darabot belőle.
    Én nem érezem alacsonyabb minőségűnek Bourjoit mióta a DM-ben is hozzáférek és nem csak a Douglas-ban vagy a Müllerben. Az meg szerintem, hogy egy márka termékeit hol lehet megvenni nyilván függ a vásárlóközönség összetételétől is. Hiszen nincs értelme drága dolgokat tartani, ha csak állnának a polcon mert a kutya nem venné meg őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez igaz, hogy a drága dolog az olsóbbakat áruló boltban ott áll, de egy drága boltba, meg nem mennek be az emberek és azért áll ott az olcsóbb.
      A KM-át felemlítve, pl ott a Gosh, ami minden blogon ki volt téve hogy jön, ehhez képest meg van a honalpon pár termék 2-3 véleménnyel, és még pát eggyel, nem látom, hogy meg is vették volna az emberek.
      Kíváncsi vagyok a Milanira majd hány vélemény lesz, meg milyenek... egy avonos véleménynél láttam egyszer, hogy az adott termékről felemlít 5 rossz tulajdonságot, majd 5 csillagot ad neki, mert éppen az a bronzosító a népszerű idén. :(

      Törlés
    2. Egy blognak szerintem az egyik fontos funkciója az információ szolgáltatás. Azzal nincs baj, ha eljut az olvasókhoz, hogy jön egy új márka. Avval már annál inkább ha kap ingyen egy promo terméket, amiről csak szépet és jót mer írni, mert ha esetleg rosszat mond akkor majd nem fog legközelebb kapni. Vagy nem is tudom mi járhat a fejükben. (He-he nekem nincs ilyen gondom.) De ha folytatom a gondolatmenetet minek akar belőle mást is kapni ha nem jó minőségű? Az engem is idegesít, ha mindenhonnan ua a reklám termék és anyag köszön rám, sok esetben még saját véleményt se ír csak a sajtóanyagot másolja be szó szerint.
      Az meg nem meglepő, hogy a KM-en kevés a Gosh-ról a vélemény hiszen eddig nem nagyon lehetett elérni nálunk.
      Arra viszont már én is rájöttem, hogy sok esetben nem csak a csillagokat kell nézni hanem azt is, hogy mit írni. Sokan valóban nem úgy osztják a csillagokat, ahogyan én tenném.

      Törlés
    3. Nem számoltam össze, de kevesebb, mint 30 vélemény van a Gosh-hoz, annak fele régebbi, mint ahogy kapni lehet a Westendben. Nekem ez olyan, hogy nagy volt a hangja, aztán amikor fizetni is kellett volna érte, akkor már nem volt olyan menő...

      Ezen aggódnom nekem sem kell, valószínűleg kb az örökkévalóságig. De vannak márkák, amikkel szóba sem állnék, és van ami olyan, hogy én nem venném meg, de lehet, hogy elfogadnám, valanek jó lesz alapon, és persze van, aminek örülnék is. Én ezt fontosnak tartom, hogy kiderüljön, hogyan állunk egy adott dologhoz.

      Törlés
  8. Nah, belefutottam az első Milani-tesztbe, Magyar beauty-blogon! :D
    A bejegyzésed valódi célja most világosodott meg bennem. Ha nem "pozicionálod" be ezt a márkát akkor az én fejemben, az elsők között rendeltem volna, így azonban nem kapott ez a harci ideg, és bizony, kissé fanyalogva néztem a tesztek eredményét. A blogger szerencsére korrekt bejegyzést tett közzé, leírta, hogy mi volt jó és mi volt rossz tapasztalat, színvonalas volt a bejegyzés, de tudod mi volt az első gondolatom?
    Az, hogy egy szemernyit se látom a termékskálát színvonalasabbnak, mint a Catrice cuccait. Ez részben jó, hiszen az egyik kedvenc márkám a Catrice, részben negatív részemről, mert a Milani árfekvését ehhez képest itt és most túlárazottnak látom, mondhatni horror! Úgy, hogy szimplán drogériás márkának tartom, perpill ezt a márkát.
    Ildi, jelentem, igazad volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem lenne a fejemen a Baviphat epres maszk lehet el is morzsolnék pár könnyet, mert valakihez célba ért, amit ezzel le akartam írni :) Nem feltétlenül rossz az, csak fel van fújva, és így le lehet nyomni az emberek torkán háromszor annyiért, mint az ugyanolyat.
      Én is olvastam tesztet, a pirosítóról, ahol megemlít 3 problémát a leányzó majd a végén meg oda van érte, hogy jajj milyen jó amcsi cucc. Van akinek erre van szüksége, örülök, hogy boldog, de ha valamivel van 3 problémám, akkor az problémás, nem pedig istenítésre való.
      Majd ha a Walmart tényleg Maarországra megy ugyanezt figyelheted meg. Revlon, Wet 'n' Wild; 16 éveseknek gyártott cuccok, amikért a magyar 30-asok megörülnek. Nem értem a miérteket.
      Azt nem mondom, hogy ne próbáld ki a Milanit, vagy egyéb hasonlót, csak ... érted.
      Örülök, ha megkíméltelek egy felesleges vásárlástól :) Ha csak egy embert, már megérte.

      Törlés
  9. Volt idő, amikor a Pupát a Marionnaud árulta itt M.o-on, de elvesztették. Most sem érdekel jobban, mint akkor és felőlem egy királynő is árulhatná, akkor sem vesznék meg érte. Vettem egy rúzst nem régen, de nem azért mert Pupa, hanem mert azt reméltem valahol megtalálom a keresett árnyalatot.
    A KM-en hype-olt dolgokra néha felfigyelek, de nem mind érdekel. Ami külföldön és csak online szerezhető be általában nem annyira hoz lázba- ellentétben a cikkben említett módival. Van, amit kipróbálok ezek közül, de inkább próbálom a saját utamat járni.
    Tudom, hogy utálni fogtok, de a magyarországi drogériás holmikkal nem vagyok elégedett. Ritkán kockáztatok onnan vett sminkcuccal. Fiatalon persze nem volt lehetőségem másra. Ma igyekszem összespórolni drágább holmira a pénzecskémet és akár zsibvásárról beszerezni, ha pont kapható. Néha szerencsém van. Jártam már meg high end make-uppal is, de a jó:rossz arány max. 95%:5%. Lehet sznobnak nevezni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem vagyok a drogériák közönsége. Ha vehetek minőséget, akkor veszek, amig meg nem volt pénzem sminkelmni, inkább nem foglalkoztam vele. Lrgalább többet buliztam.

      Igazából a drogéria fogalma is elég fura. Szerintem egy Miss Sporty és egy Essence 16 éveseknek van kitalálva (legalábbis Németországban javarészt ők veszek), az ő áraikhoz és elvárásaikhoz. Én sznob vagyok, ezen nincs mit tagadnom, de persze csak akciósan :)

      Törlés

Archívum

Címkék

7 dolog A England A nyuszi fontosabb A világ dolgai Ajakápolás Alapanyagok Alapozó Alba botanica Állat Amazon Anastasia Beverly Hills Andalou naturals Anya Arany Arcápolás Arcpermet Arctisztítás Aromaleigh Avalon Organics Avéne Banila Co. Barbara Hofmann bareMinerls Barna Baviphat BB krém bDellium Tools BeautyBlender BECCA Bellápierre benefit Bevásárlás Biobolt Bioré Biosilk Bite BlackMoon Blog Bobbi Brown Bolt Bordó Boscia Bőszecset Bronzosító Budapest Burt's Bees By Nature Cargo China Glaze Ciaté Cica Cipő Clarisonic Clinique Colors by llarowe Coloured Raine ColourPop Cozzette Cruelty free Cupcake Polish Csacsogós Csütörtök Díj Divat DIY Dose os Colors EBay Ecset Ecsetmosás Edmonton Ékszer Elektromos Elérhetőségek Elfogytak Elizabeth Arden Én Érdekes Essie Estée Lauder Etude House Fátyolmaszk Fényvédő Fésű Fogápolás Fogkrém Folyékony rúzs Fonás Forever Flawles Fresh Frizura Fun Fun Lacquer Gabriel Glitter Goodal Gosh Gyerek Haj Hajfesték Hajfestés Hajlakk Hakuhodo Hámlasztó Havi_kedvencek Highlighter Hogyan lettem én dolgozó ember? Holika Holika ILNP Inglot Innisfree IPSY It's skin Jeffre Star Joico Jolse Kaja Kanada Karácsony Kat Von D Kedvenc Kék Kell a Púder! Kellék Kenyér Kérdezz-felelek Készülj velem! Kezekre Kézkrém Kiegészítő Kísérlet Kismama Kollekció Kontúr Koreai Korrektor Költözés Köröm körömlakk Közlekedés Krém Kryolan Kuka Kedd L'occitane La Ritzy Lancome Laura Mercier Lemosó Lila Lime Crime Lit Cosm. London LookFantastic Lottó Lunatick Cosmetic Labs MAC Magánvélemény Magyarország Make Up For Ever Makeup Geek Maszk Meglepi doboz MELT Mindenapi társaim Mindenes Minimalista Missha Mitől lettem ma szebb? Morphe Muttart Conservatory Műszempilla Narancs NARS Natúr NCLA Nem jött be Neon Nexxus Notoriously Morbid Nyaralás Nyereményjáték NYX OCC OFRA Online rendelés OPI Óra Outfit Overtone Öltözködés Összehasonlítás Paletta Parlament Physicians Formula piCture pOlish Piercing Piros Pirosító Pixi Polished by KPT Powder Perfect Pretty Serious Cosmetics Primer Projekt Púder Radír Real Techniques REN Repülő Revlon Rica Rimmel ROC Rólam Rózsaszín Ruha Rúzs Sally Hansen Sampon Sárga Secret Key Sephora Shiseido Shu Uemura Sigma Skinfood Smashbox Smink Sminklemosó Sonia Kashuk Southgate Mall SPF Stila Sugarpill Sukin Suva Beauty Szájceruza Szájfény Szájravalók Szappan Szárazsampon Szemceruza Személyes Szemfesték Szemhéjalap Szemkörnyékápoló Szemöldök Szemöldökceruza Szempilla Szempillaspirál Szivacs Szürke TAG Tárolás Tarte Táska Tél Testápolás Testradír Testre Teszt The Body Shop the SEAM theBalm TinkeldT Tonik TonyMoly Too Faced Unboxing Urban Decay Uriage Utazás Utcakép Ünnep Városnézés Vásárlós Vasárnap Vattakorong Vegán Vendégposzt Vichy Video Vitamin Webshop WEM Yamuna Youtube YPSY Yves Rocher Z paletta Zenzero Zero Waste Ziaja Zoeva Zöld Zsákmány