2015. szeptember 24., csütörtök
Márkabevezetés? Márka pozíciónálás?
Tök király, hogy
Magyarországra is megérkeznek szépen lassan a nyugati drogéria márkáiból páran,
viszont ezzel kapcsolatban vannak érzéseim, leírnivalóm. És most különösen
érdekelne a véleményetek!
Az, hogy egy adott
márka mennyire jó, az teljesen független is lehet attól, hogy hol árulják, és
milyen áron. Az, hogy mit veszünk meg, többnyire csak marketing. Az, hogy hogyan
néz ki egy stand, hol árulják az adott márkát, ez mind csak egy okos
pozicionálási folyamat eredménye.
Mondok egy példát a
nagyon jó marketingre. Ez a Pupa. Komolyan mondom, hogy aki a Corvin Pupa
üzletét megálmodta (és a többit, de én csak ezt láttam) díjat érdemelne. Most a
minőségét tegyük félre, csak a tálalást nézzük. Egy darab márka van a boltban
egy adott árszínvonalon. Ez megszűri a látogatókat, nem kell elviselnie a
vásárlónak (és az eladónak) a 12 évesek visítását, az 500 forintos szemfestéken
puffogókat, hogy, hú de drága. Van hely, senki nem lökdösődik. Vannak
segítőkész eladók, akik meg lettek válogatva, el lett nekik mondva, hogy mi micsoda,
és keresnek annyit (remélem), hogy a kedvességük ne csak két másodpercig
tartson. Ott állsz az üzletben, nyugiban, személyes térben, eséllyel, hogy
kipróbálhasd a cuccokat, és van valaki, aki segít. Teljesen exkluzív, mint a
MAC, de persze nem olyan áron.
Rexall, Pupa |
42 dollár a paletta |
A piros rész alá vannak rejtve az árak, a legtöbb drogéria így varázsolja magát elegánssá |
Összehasonlításképpen, ugyanebből a boltból, és igen a L'Oreal a Revlon mellett |
Glamour napok ide is elértek, viccelek, mindig akciós valami |
A Gosh már nem engedhette
(vagy akarta) meg magának üzletet inkább standos megoldást választotta. Ennek
előnye, hogy tényleg szembejön, hátránya, szerintem, hogy nem nyugis. Én nem
örülnék neki, ha a fél pláza azt nézné, hogyan kenem a fejemre a cuccot.
Pluszban nagyon nem lehet jó úgy dolgozni, hogy minden oldalról nyitott. Tudtommal
csak a Westendben van standjuk, nem tudom a mennyiségről mit gondoljak. A
vidékiek most tuti utálni fognak, de Budapesten kívül még 4-5 városban lenne
piaca, de hogy megérné-e az még ezekben a városokban is kérdéses. Egyébként a
plázaválasztást nem tudom hogy jónak vagy rossznak gondoljam. Azért a Mammut
vagy az Árkád talán „menőbb”.
Shoppers 1, Gosh |
"Gyógyszertári márkák" csak úgy a polcon, a másik oldalon is ilyenek vannak |
Gosh hajra valói, van itt minden Jobb oldali képen látható, hogy a Batiste mekkora nagy becsben van, a legalsó polcon. |
A Gosh igazából eddig
is elérhető volt Magyarországon, bárki rendelhetett a webshopjukról
vámmentesen.
Szerintetek, ha nem
ment volna minden blogon, hogy jujj lesz, akkor érdekes lenne? És ugyanaz a
kérdés, mint a Pupa-nál, ha a DM/Rossmannban lenne, akkor mennyire lenne
kevésbé vagy jobban érdekes?
Itt ők vagy a falon
vannak 4 nagy részben, vagy alacsonyabb standokon.
Ugyaninnen "gyógyszertári márkák" |
Ezt a két márkát hozom
fel egy kis bemutatásnak.
Magyarországon van a DM
és a Rossmann, ahol a 250 forintos szemfestéket is be lehet szerezni, ide
nyilvánvaló (nekem), hogy új márkák nem akarnak bekerülni. A Müllerben rengeteg
lehetőség van, de nincs belőlük elég. A Douglasról meg mindenki tudja, hogy
baromi drága, és egy csomóan be se mennek. És vannak a még drágább parfümériák
persze. A gyógyszertárban nem nagyon van smink, de ez a „gyógyszertári márka”
fogalma is figyelemre méltó.
Amit én problémának
látok, hogy a DM/Rossmann ciki egy új és drágább márkának. Ezzel lehet
vitatkozni! A drogéria fogalma Magyarországon teljesen más, mint Amerikában.
Amikor az amerikai youtube vlogger azt mondja, hogy drogériás márka, teljesen
másra kellene gondolni, mint odahaza. A nagy láncok
árulják a Revlontól a Shiseidóig a dolgokat.
London Drugs |
A boltoknak külön van a
„gyógyszertári márka” része, van az egy kicsit drágább része, mint a Gosh, Lise
Waiter, No. 7, Biotherm, van egy olcsó dolgok helye, a falon és drágák, mint a
Lancome, Chanel, Dior. Tehát egy Essence körömlakkot és egy Lancome parfümöt
egy helyen be lehet szerezni, mint a Müllerben. Igen, a Müller egy amerikai
drogériára hasonlít, csak nincs benne gyógyszertár.
A drága, high-end
márkákat a department store-ok is árulják. Olyasmi, mint a Douglas, csak van
egy csomó más dolog is többi osztályon, mert vannak különböző osztályok. A különbség, hogy a department
store-ban van sok eladó, akik vagy értenek hozzá vagy nem, a drogériában meg
van egy eladó mindenre és annyi.
Milani a Wet 'n' Wild mellett a helyi "Tescoban" a Superstoreban |
Most a logikát
megszakítva menjünk el a másik irányba, a helyi hipermarketbe a Walmartba,
Superstoreba. Itt lehet megvenni a Wet ’n’ Wild márkát fillérekért és a
Milanit, amire most mindenki rá van kattanva Magyarországon. És itt jön újra elő a pozícionálás. Milani
webshopot nyit Magyarországon, itt meg a „Tescoban” kapható. A minőséget még
mindig nem keverem bele a cikkbe! Már az is növeli a „kell érzést” hogy csak
online lehet valamit elérni; hát, ha ennek még nagy hírverést is csinálunk, az a
tuti.
Ennek a cikknek a
megírását elsősorban a milani_hungary Instagram képe inspirálta, amin azt
állítják, hogy „Amerika kedvenc sminktermékei”. Hát Amerika nagy, lehet máshol
népszerűbb, de ezt így kitenni az Instagramra és honlapjukra kezdőképnek, már nem a túlzás fogalma, ez már erős
ferdítés szerintem, és a vásárlók félrevezetése pofátlan módon. Kategorikusan ilyet kijelenteni, hogy Amerika kedvenc sminktermékei, mindenféle forrás megjelölése nélkül marketing bullshit. Egyébként kerestem neten erre utaló adatot, de nem találtam.
Azt gondolom, hogy egy jó minőségű márkának nem kell ilyen ócska trükk ahhoz, hogy eladja magát.
Azt gondolom, hogy egy jó minőségű márkának nem kell ilyen ócska trükk ahhoz, hogy eladja magát.
Ez van az Instagramon |
Ez meg a valóság, vagyis csak a bal oldal |
Annak érdekében, hogy össze tudjátok őket hasonlítani, lefényképeztem más márkákat is, hogy úgy mégis mekkorák. Meg persze az árakat is, hogy legyen összehasonlítási alapom a különbségekről, amikor megnyit a webshop.
10 dollár, ez a minimálbér itt egy órára, igen a Mekiben dolgozóknak is megvan egy óra alatt |
Ugyanabból a "Tescoból" |
Ugyanonnan |
és még egy ugyanonnan |
Az egész cikk csak
annyit akar megvilágítani, hogy bizony vannak hiányosságok és lehetőségek.
Résen kell lenni és nem elhinni, hogy valami jó vagy rossz, mert aranytálcára
is lehet tenni egy kupaccal a semmiből.
Attól függetlenül, hogy
milyen márkák jelennek meg, szerintem a hazaiakra is érdemes figyelni. A Kell a
Púder, Yamuna vagy a Krémesen szép az élet blog által bemutatott Lukéj Gabi
kollekció pontosan olyan jó vagy jobb, mint az „új” márkák, csak kevesebbet
beszélnek róluk.
A márkákkal
kapcsolatban lesz még egy cikkem egyszer, mert ez a téma nagyon foglalkoztat.
Remélem, az angolom hamarosan profibbá válik, és mehetek főiskolára erről
tanulni.
Remélem többen is válaszoltok, hogy
ha a Gosh és a Pupa sima boltban kapható márka lenne, szerintetek mennyire
fogyna.
A másik kérdésem pedig az lenne,
hogy 100-ból nem tenné ki 110 blog, hogy jujj új márka jön, akkor mennyire
lenne bizalmatok egy új márkával kapcsolatban?
Mennyit tesz hozzá vagy vesz el a
hype?
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Archívum
-
►
2016
(226)
- ► szeptember (14)
-
▼
2015
(232)
-
▼
szeptember
(27)
- Szeptemberi kedvencek
- Kuka Kedd 5. hét
- Fire! Kis melegség a hűvösebb napokra.
- Liebster 2, még több válasz
- Hogyan lettem én dolgozó ember? Ötödik kiadás
- Márkabevezetés? Márka pozíciónálás?
- Dinófit, az új outfit
- Zsákmány, Sephora, MAC, The Body Shop, Clinique
- Kuka Kedd 4. hét
- A Férj, és a mi történetünk
- Hogyan lettem én dolgozó ember? Negyedik bekezdés
- Vállfehérítési kísérlet, harc a pöttyök ellen a To...
- Őszi színek, őszi hangulat, őszi smink
- TonyMoly paradicsomja és almája
- Kuka Kedd 3. hét
- A város, én, és a ruháim
- Kérdések, válaszok, kérdések és bloggerek; Liebster
- Hogyan lettem én dolgozó ember? Harmadik epizód
- Kritikusság. Előny vagy hátrány? Személyiségelemzés.
- Itt van az ősz, itt van újra…
- Kuka Kedd 2. hét
- Népekről, innen, helyzetről onnan
- Costcoban voltunk, avagy miért költözik el a magya...
- Hogyan lettem én dolgozó ember? Második része a ...
- Urban Decay Naked Smoky paletta egy-egy plusz szín...
- A nagy fonás, Olga frizurája
- Smoky panda, azaz Olga sminkje
-
▼
szeptember
(27)
Címkék
7 dolog
A England
A nyuszi fontosabb
A világ dolgai
Ajakápolás
Alapanyagok
Alapozó
Alba botanica
Állat
Amazon
Anastasia Beverly Hills
Andalou naturals
Anya
Arany
Arcápolás
Arcpermet
Arctisztítás
Aromaleigh
Avalon Organics
Avéne
Banila Co.
Barbara Hofmann
bareMinerls
Barna
Baviphat
BB krém
bDellium Tools
BeautyBlender
BECCA
Bellápierre
benefit
Bevásárlás
Biobolt
Bioré
Biosilk
Bite
BlackMoon
Blog
Bobbi Brown
Bolt
Bordó
Boscia
Bőszecset
Bronzosító
Budapest
Burt's Bees
By Nature
Cargo
China Glaze
Ciaté
Cica
Cipő
Clarisonic
Clinique
Colors by llarowe
Coloured Raine
ColourPop
Cozzette
Cruelty free
Cupcake Polish
Csacsogós Csütörtök
Díj
Divat
DIY
Dose os Colors
EBay
Ecset
Ecsetmosás
Edmonton
Ékszer
Elektromos
Elérhetőségek
Elfogytak
Elizabeth Arden
Én
Érdekes
Essie
Estée Lauder
Etude House
Fátyolmaszk
Fényvédő
Fésű
Fogápolás
Fogkrém
Folyékony rúzs
Fonás
Forever Flawles
Fresh
Frizura
Fun
Fun Lacquer
Gabriel
Glitter
Goodal
Gosh
Gyerek
Haj
Hajfesték
Hajfestés
Hajlakk
Hakuhodo
Hámlasztó
Havi_kedvencek
Highlighter
Hogyan lettem én dolgozó ember?
Holika Holika
ILNP
Inglot
Innisfree
IPSY
It's skin
Jeffre Star
Joico
Jolse
Kaja
Kanada
Karácsony
Kat Von D
Kedvenc
Kék
Kell a Púder!
Kellék
Kenyér
Kérdezz-felelek
Készülj velem!
Kezekre
Kézkrém
Kiegészítő
Kísérlet
Kismama
Kollekció
Kontúr
Koreai
Korrektor
Költözés
Köröm
körömlakk
Közlekedés
Krém
Kryolan
Kuka Kedd
L'occitane
La Ritzy
Lancome
Laura Mercier
Lemosó
Lila
Lime Crime
Lit Cosm.
London
LookFantastic
Lottó
Lunatick Cosmetic Labs
MAC
Magánvélemény
Magyarország
Make Up For Ever
Makeup Geek
Maszk
Meglepi doboz
MELT
Mindenapi társaim
Mindenes
Minimalista
Missha
Mitől lettem ma szebb?
Morphe
Muttart Conservatory
Műszempilla
Narancs
NARS
Natúr
NCLA
Nem jött be
Neon
Nexxus
Notoriously Morbid
Nyaralás
Nyereményjáték
NYX
OCC
OFRA
Online rendelés
OPI
Óra
Outfit
Overtone
Öltözködés
Összehasonlítás
Paletta
Parlament
Physicians Formula
piCture pOlish
Piercing
Piros
Pirosító
Pixi
Polished by KPT
Powder Perfect
Pretty Serious Cosmetics
Primer
Projekt
Púder
Radír
Real Techniques
REN
Repülő
Revlon
Rica
Rimmel
ROC
Rólam
Rózsaszín
Ruha
Rúzs
Sally Hansen
Sampon
Sárga
Secret Key
Sephora
Shiseido
Shu Uemura
Sigma
Skinfood
Smashbox
Smink
Sminklemosó
Sonia Kashuk
Southgate Mall
SPF
Stila
Sugarpill
Sukin
Suva Beauty
Szájceruza
Szájfény
Szájravalók
Szappan
Szárazsampon
Szemceruza
Személyes
Szemfesték
Szemhéjalap
Szemkörnyékápoló
Szemöldök
Szemöldökceruza
Szempilla
Szempillaspirál
Szivacs
Szürke
TAG
Tárolás
Tarte
Táska
Tél
Testápolás
Testradír
Testre
Teszt
The Body Shop
the SEAM
theBalm
TinkeldT
Tonik
TonyMoly
Too Faced
Unboxing
Urban Decay
Uriage
Utazás
Utcakép
Ünnep
Városnézés
Vásárlós Vasárnap
Vattakorong
Vegán
Vendégposzt
Vichy
Video
Vitamin
Webshop
WEM
Yamuna
Youtube
YPSY
Yves Rocher
Z paletta
Zenzero
Zero Waste
Ziaja
Zoeva
Zöld
Zsákmány
Nagyon szeretem a blogod és a stílusod.
VálaszTörlésBaromi érdekes cikk volt. Én úgy gondolom hogy igazából az lesz hype itthon ami kint külföldön kapható, aztán egyszer csak boom megjelenik itt. Valahogy felnagyított lesz a dolog. Ilyen a Milani is. Kíváncsi vagyok rá, persze. Mondjuk engem egy új indie körömlakk márka behozatala jobban izgat mint valami smink...de ez nem érdekes. Viszont mégis érdekes mert bevillant, hogy drogériában nem veszek már lakkot, ha igen nagyon nagyon elvétve. Szóval mégis lehet abban valami hogy a plázás kisüzlet nívósabb mint a Rossmann/DM. Viszont a Müller szerintem fel tudja venni a versenyt a plázkkal.
A blogos kérdésre nem írtam, pedig akartam. Szerintem mindegy ki reklámozza a márkát tévé, újság vagy . (nem tesztel, csak információt ad), nem lesz hiteltelenebb vagy hitelesebb a márka. Nyilván kell csinálniuk valamit ami visszaforgatja a beleölt pénzeket a behozatalba. Szóval szerintem igen ritka, hogy nem reklámból valaki profitál. Úgy gondolom ez egy szükséges dolog hogy megismerjük az újdonságokat. Szóval nyilván vesz el valamit ha nincs reklámozva. Mondjuk én simán szavazok bizalmat nem reklámozott márkára. Pl Fruttini...de kellenek a reklámok ha ki akarnak építeni valamit a cégek , szóval átlagosan nézve azt gondolom hogy sokkal jobban bíznak az emberek a reklámozott, hypeolt márkára.
TörlésA Müllerben tényleg sok a lehetőség, de nincs minden sarkon :(
TörlésA TV-reklámok "információt" közölnek, ez így oké. Mindenféle speciális dolog nélkül, mint bőrtípus, kontaklencse, pattanás. Nekem az vesz el a lelkesedésemből, amikor valamiből kiküldenek 100 darabot tesztelésre, és ebből 120 szuperpozitív vélemény születik. De a legrosszabb, hogy nincs feltüntetve, hogy kapta az illető vagy nem, mert azért ha valaki alapvetően x összegekért vesz dolgokat, majd egyszer egy 4x összegű dolgot látok nála, és sejthető, hogy kapta, akkor bizony írja oda, mert ő maga nem vette volna meg.
A Milanit nem ismeri szinte senki közelről, mégis iszonyatos a rajongás felé, szerintem ez beteges :(
Tömeges mennyiségben szerintem is jót tesz egy új márkának a nagy nyüzsi, de csak rövidtávon. A Gosh mindenhol ott volt nem is olyan régen, de azóta meg 2-3 tesztet láttam róla, és annyi.
Erről a kérdésről beszéltünk Szütyő blog Nettinél, hogy szerintünk fel kell-e tüntetni, hogy tesztelésre kaptuk a terméket...én leszarom igazából. Ha valaki hiteles akkor hiteles. Simán lehet hazudni pénzért vett dolognál is. Egy idő után Úgyis kiderül, hogy egy blogger hiteles-e vagy sem. Pl én igyekszem úgy fogalmazni hogy aki olvas tudja, hogy az tesztelésre jött. Megmondom őszintén mindig elsiklok a "tesztelésre érkezett....bla bla bla" felett. Illetve hiába írom hogy nekem szar, az másnak lehet jó is. Inkább az a ciki hogy valaki isteníti a terméket erre x hónap múlva blogsale-en eladja...
TörlésDe ez az én véleményem. :)
A zsákmányos bejegyzéseket azért szeretem, mert megtudom, hogy milyen okok és érvek vezettek egy döntésig (márakinél ez kiderül). Ha valaki kap valamit, az nem az ő döntése. Ettől természetesen 100%-os tesztet tud róla írni, és ez is nagyon hasznos. De mondjuk egy 10ezres valamit ha valaki kap, akkor nekem olyan megnyugtató, ha oda van írva, hogy mondjuk magamtól nem mertem volna megvenni az ára miatt, de nagyon ajánlom, mert mát tudom, hogy király a cucc.
TörlésHazudni természetesen bárhogy lehet, meg menőnek tűnni, hasonlók.
A blogsale úgy gáz ahogy van, én elajándékozom a cuccaimat, amit eladnék, az mondjuk a tényleg 10ezer körüli dolgok, de nem a 300 forintos körömlakkok.
A Milanit nem ismerem, így ezt nem tudom megítélni, hogy csak a hype a nagy, vagy valóban jó márkáról van szó. Személyes szerint én csak arra a rózsás pirosítóra vagyok kíváncsi, mert az nagyon megtetszett, illetve sok videóban is láttam, hogy ezt használják. Egyébként kb olyan vagyok mint Te, aki nem dől be az ilyen marketing fogásoknak-sminkmánia ide vagy oda. Bár manapság ezt már vloggerkedásből kifolyólag nehéz megítélni, mert kevésbé ismerni fel, hogy a lányok most valójában jónak találják, vagy csak egy eltitkolt fizetett reklám az egész. Pont ezért szeretem saját magam megtapasztalni, hogy mi a jó és mi nem. A Goshhal kapcsolatban pedig csak annyi, hogy imádom az új márkákat, de mivel vidéki vagyok, ezért nem jön szemben velem soha. Azonban mikor külföldön voltam, ott kipróbálgattam a tesztereket és semmi sem tetszett meg annyira, hogy megvegyem.
VálaszTörlésA Pupa pedig...vannak jó cuccaik, de semmivel sem tartom különbnek, mint egy két drogériás terméket. Egyedül a marketing-hogy rengeteg blogger kapott cuccokat- és az hogy saját boltjuk van teszi valami magasabb rendűvé a márkát. Szerintem akkor is fogyna bőven, ha drogériában lenne (legalább a Müllerben), mert akkor több emberhez érne el, még akkor is, ha kb olyan árkategóriájú, mint a L'oreal. Ha jól emlékszem.
A másik gondolatom pedig még az, hogy kicsit túlzásnak tartom, amit külföldön a smink köré építenek fel. Amerikában is túlzásba viszik a sminkelést, mind azzal, hogy egy drogériában is tíz méteres pultok vannak, a kislányok már 14 évesen durván sminkelik magukat, hogy asszem onnan indult a vlogozás, és a többi...Magyarországon szerintem nincs ennyire nagy közönsége a dekorkozmetikumoknak, ezért abból a viszonylag kevés emberből próbálják behozni a bevételt azzal, hogy a boltot előkelővé teszik.
Törlés(Kora reggel csak ennyire futotta a véleményemből, remélem azért érthető volt....:D)
A Gosh-tól nekem sincs sok dolgom, mert olyan márka, ami megbízható, jó, de nem dönt le a lábamról azért az összegért, amennyibe kerül. Pupa pont ugyanilyen nekem, jó lehet, de csak azért van most ott mindenhol, mert mindenkinek küldik az ingyencuccot... amivel egyébként nincs is semmi baj, csak én még egyetlen rossz véleményt nem olvastam róla, és nem tudom elképzelni, hogy minden egyes terméke minden egyes használónak beválik...
TörlésAz amerikai sminkelés szerintem területfüggő, egy New Yorkban élő biztosan menőbb, mint egy Taxasban élő. Náunk itt az olajmezők között van minden, kis sminktől a 3 centis műszempilláig, de ami talán nincs, van nem annyi a piros rúzs kék szemfesték esete, a kínai ruha, a susi naci, 10 éves bolyhos ruhák, hasonlók.
Pesten a DM-ben délután 1-2-3 felé ott vannak a 12 évesek, ott visítanak a Miss Sporty meg az Essence elött, ez így volt 5 éve is,nekem ez fura. Középiskolásként inkább elittam a pénzem, mint sminkre és divatra költsek, bár nem tudom melyik a jobb :)
Azt, hogy egy számomra még ismeretlen márka Magyarországra "bejön", azt két forrásból szoktam megtudni:
VálaszTörlés1. Krémmánia
2. Magyar beauty blogok.
Az infók ilyenkor több irányból érkeznek, van, ahol csak satóanyagot látok a dologról, az igényesebbje saját szavaival tűzdeli meg az infót, és nagyon örülök olyankor egy egy képes beszámolónak, tesztnek.
Nagyon sokat számít a tálalás, hogy milyen arculatot terveznek meg gondosan egy márka, egy termékcsalád köré, itt gondolok arra, hogy ha egy Pupát a helyi szupermarketben, mindenféles sallang nélkül kitennék átlátszó műanyag boxokba, akkor lehet, oda se néznék, ha nem ismerném a márka színvonalát.
A múltkor a dm-ben sasoltam rá először a Burjois termékekre elfogulatlanul. A márkát eddig csak a Douglasban láttam nálunk, és eszembe se jutott vásárolni, automatikusan drágának gondoltam a márka termékeit.
Aztán pár hete a dm-ünkben kitettek egy Burjois állványt a Rimmel és a Loreal közé. Ez volt az a pont, amikor levettem és a kezembe fogtam néhány terméket, és a tesztereket kipróbáltam. Ekkor éreztem magaménak a szitut, mert alapvetően az a hely az én terepem, az én bugyellárisom terepe!.
Hm és akkor a kezembe fogott termék csomagolását jól megnéztem, és önkéntelenül is összehasonlítottam pl az arcpír mágneses, tökély kis csomagolását a S-He százforintos minőségű hártyavékony műanyagjával, vagy a Loreál búcsúsbizsus lekopós arany dekorációjával.
Azért van különbség, nem mondom!
Apróságokról írtam, remélem lejön azért a lényeg belőle.
Szerintem érdemes próbát tenni, hogy néhány "nagyobb" márkát bepróbálni a drogériákba, mert ha azt kulturáltan kínálják fel, a magasabb árfekvést simán kifizeti a magamfajta. Inkább egy drogéria forgataga, mint egy csillivilli hely, tükrökkel, ahová be se megyek szívesen, mert (tisztelet a kivételnek) nem jó érzés szembesülni az eladók kifent ábrázatával, lesújtó pillantásával, amivel mérlegre tesznek, és eldöntik rólam, hogy ki vagyok.
A sminkteszteknek én is örülök, de annak mindjuk nem, amikor van egy szempillaspirál mondjuk, és le van fényképezve a cumó, de alkalmazásban már nincs kép. Baromi sok idő fényképezni, azokat válogatni, esetleg összepasszintani, de bakker ha valaki ezt akarja csinálni...
TörlésÉrtem amit mondani akarsz vele, és igen, a csomagolás is számít, meg a tálalás is. Én pl nem vezsem már meg sosem olyan alapozót, amiból nem lehet tesztert kérni. Ha x márkának nincs sehol erre lehetősége, az nálam nincs számításban. De aki mondjuk szereti táskába dobni a pirosítót, annak meg perzse, hogy az első dolga lesz a csomagolást vizslatni, azzal szemben aki, csak otthon használja.
Hu egyszer erről a kifent ábrázatról is fogok írni egy cikket. Tegnap voltam a Holt Renfrew nevű itteni boltban, ahol az Estée Lauder a legalja, ha lehet így mondani. A Dinófites pulcsiban, 8 óra rohangálásos nap után. Szaladtak utánam a lányok, hogy mit szeretnék kipróbálni. Na ez a különbség a világ két fele között. Pedig ez egyszerű emberi viselkedés a másikkal szemben.
Hú, muszáj folytatnom, ne haragudjatok, de besózott nagyon ez a poszt, Ildi, gratulálok, ilyen gondolatébresztő írást még sehol nem olvastam ebben a témában!
VálaszTörlésSzóval:
Egy márka értéke az én olvasatomban:
1. A megtervezett arculat mindig sugall egy életérzést, és automatikusan hozza magával az árfekvést. Látok reklámot, és különféle blogokon bemutatót, tesztet, kezd beépülni az agyamba a dolog. Lelki szemeimmel elkezdem látni magam a márka termékeit használva. :, azaz ráizgulok
2. Megpróbálom beszerezni. Ekkor már tökre nem érdekel, hogy hová kell menni érte, a birtoklásvágy felülírja a társadalmi konvenciókat, és a helyemet a dolgok rendszerében. Ez az a pont, amikor érzékennyé válok arra, hogy a lelőhely eladói hogyan viszonyulnak hozzám, és negatív fogadtatás esetén akár el is állok a vásárlási szándékomtól
3. A márka valódi értéke a sminkes fiókom forgatagában születik meg. Amikor a kis ingyombingyom szépen beköltözik hozzám és helyet foglal a kínais szemhéjpalettám és a Vichy Dermablend alapozóm mellett, és a rutinom részévé válik. Kitapasztalom a termék valódi tulajdonságait, praktikusságát és meghozom az ítéletet, kialakítom a tényleges véleményt.
A Krémmániát ezért kedvelem. Itt egy-egy termékről hosszú távú véleményeket (is) olvashatok, és látom az összegzést.
Célom, hogy beszéljétek ki magatokból a gondolataitokat, mert egymást alakítjuk, és örülök, hogy sikerült is.
TörlésEgyes pont egyébként tényleg fontos. A bizalom kiépítése egy nagyon nehéz dolog lehet, de utána már vakon is veszi az ember az adott márkát. Én például az Andalou Naturalsba vagyok szerelmes, mert tudom, hogy mág csak meg sem kell nézni az összetevőket, sosincs benne alkohol, parabén vagy parfüm.
A Krémmániával csak az az egy "baj" van, hogy teljesen eltérő értékrendő emberek írnak véleményt. Van akinek a Lora az istene, és sír egy 500 forintos dolgon, van olyan, akinek az számít, hogy rá legyen írva, hogy drága volt, és csak 5 pontos véleményei vannak, és van aki bizony leírja, hogy a 20ezres alapozója szar. Ezt is helyén kell kezelni. Egyébként imádom, gyúrok a 10 000 pontra.
Én is úgy gondolom, mint egy-két előttem szóló, hogy hiába a nagy reklám, az embernek a saját maga bőrén kell megtapasztalnia bejön neki a termék, vagy nem!
VálaszTörlésTermészetesen a reklám felkelti a figyelmemet és arra késztet, hogy próbáljam ki a terméket, ha csak egy tesztert a drogériában... De nem hagyom figyelmen kívül, már csak azért sem, mert furdal a kíváncsiság tényleg jó, vagy csak a reklámja nagy.
Én tavasszal csináltam egy posztot, amelyben nem a nagy márkáktól használtam fel termékeket egy sminkhez, hanem csak és kizárólag az olcsóbb árkategóriájú márkáktól vásároltam. Ezzel is az volt a célom, hogy megmutassam, lehet ezeknek a márkáknak nincs nagy reklámjuk, de egyes termékek lehet jobbak, mint agyonreklámozott testvéreik a NAGY márkáktól.
Ez mind tapasztalat és kísérletezés kérdése, kinek mi a jobb... A lényeg, hogy nem kell mindig bedőlni a "nagy hype"-nak... :)
A Coastal Scentses palettával is olyanokat lehet csinálni, hogy jujj, pedig tényleg nem drága, a tartóssága viszont elég gáz. De alkotni azért jó.
TörlésMost a Lancome spirált hajítom ki a picsába, mert 2 hetesen olyan csomós sűrű, hogy nem lehet mit kezdeni vele. Hát simán van mindkettőre péda.
A reklám árát bizony meg kell fizetni. Egy termék ára nem az előállításával arányos...
Szerintem manapság már senki előtt sem titok, hogy a gyártók nem egyszerűen termékeket, hanem egy életérzést, státuszt árulnak, és az áraikat sem feltétlenül a költségeik vagy épp a minőség alapján határozzák meg, hanem annyit kérnek az árujukért, amennyit a vásárlók hajlandók kifizetni érte. Régiónként és országonként is eltérhet, hogy milyennek értékelik az emberek a felkínált életérzést, így könnyen előfordulhat, hogy külföldön, ahol jobban keresnek az emberek, valami gagyinak számít, nálunk viszont újdonság vagy legendák lengik körül, ezért drágább.
VálaszTörlésFeltételezem, hogy a cégek alaposan megfontolják, hogy hol és milyen körülmények között érdemes forgalmazniuk a termékeiket, de nem biztos, hogy mindig a legjobb csatornákatt választják és lehet, hogy emiatt nem érik el a célpiacuk egy részét.
Ami a túlzó vagy egyenesen hazug reklámokat illeti, szerintem maguk ellen dolgoznak azok, akik bevetik őket. Ma már a vásárlók sokkal tudatosabbak és tájékozottabbak, ráadásul szerencsére van egy-két hozzád hasonló szókimondó blogger, aki szívfájdalom nélkül leírja, hogy egy adott termék, ami sokat ígért, bizony nem vált be. Tehát igen, ha a véleményvezérek felkapnak valamit, az biztosan jobban elterjed, mintha nem ejtenének szót róla, de ugyanúgy tönkre is tudják tenni egy márka megítélését.
Van az a mondat, ami valamelyik híres cégtulajdontól jön, hogy "kozmetikumokat gyártunk, reményt árulunk". Persze árak, minőség, tálalás, minden csak döntések kérdése.
TörlésEddig sajna nem látom, hogy a hazug reklámok saját maguk ellen fordulnának. Most itt a példa a Milani, mennyi esélye volt annak, hogy azzal hirdetik magukat, hogy amerikában milyen népszerű, és valaki majd pont magyarul szólal fel ez ellen. Hát nem sok, de engem meg zavart, hogy ez nem igaz. Ide mást írnék igazából, de nem hiányzik, hogy bepereljenek :)
Amit írtál, hogy a vásárlók tudatosabbak, hát, én inkább úgy fogalmaznám, hogy van jópár, aki tudatos, de ha sokan lennének, akkor nem lenne még mindig tömve a drogéra full alkoholos tonikkal és társaikkal. Mert ha árulják, az azért van, mert valaki azt meg is veszi.
A Michael Kors valamilyen módon lehet egy példa arra, ha saját maga ellen van a márka, és ami menő volt, cikivé válik.
Azt hiszem, hogy okos marketinggel egész sikeres kis indulást lehet elérni DE ha a termék nem jó annak előbb-utóbb híre megy pl. a KM-en és nem fogják megvenni.
VálaszTörlésTehát fontos a marketing de ha az áru rossz arra előbb-utóbb rájönnek az emberek, igaz addigra már megvettek pár darabot belőle.
Én nem érezem alacsonyabb minőségűnek Bourjoit mióta a DM-ben is hozzáférek és nem csak a Douglas-ban vagy a Müllerben. Az meg szerintem, hogy egy márka termékeit hol lehet megvenni nyilván függ a vásárlóközönség összetételétől is. Hiszen nincs értelme drága dolgokat tartani, ha csak állnának a polcon mert a kutya nem venné meg őket.
Ez igaz, hogy a drága dolog az olsóbbakat áruló boltban ott áll, de egy drága boltba, meg nem mennek be az emberek és azért áll ott az olcsóbb.
TörlésA KM-át felemlítve, pl ott a Gosh, ami minden blogon ki volt téve hogy jön, ehhez képest meg van a honalpon pár termék 2-3 véleménnyel, és még pát eggyel, nem látom, hogy meg is vették volna az emberek.
Kíváncsi vagyok a Milanira majd hány vélemény lesz, meg milyenek... egy avonos véleménynél láttam egyszer, hogy az adott termékről felemlít 5 rossz tulajdonságot, majd 5 csillagot ad neki, mert éppen az a bronzosító a népszerű idén. :(
Egy blognak szerintem az egyik fontos funkciója az információ szolgáltatás. Azzal nincs baj, ha eljut az olvasókhoz, hogy jön egy új márka. Avval már annál inkább ha kap ingyen egy promo terméket, amiről csak szépet és jót mer írni, mert ha esetleg rosszat mond akkor majd nem fog legközelebb kapni. Vagy nem is tudom mi járhat a fejükben. (He-he nekem nincs ilyen gondom.) De ha folytatom a gondolatmenetet minek akar belőle mást is kapni ha nem jó minőségű? Az engem is idegesít, ha mindenhonnan ua a reklám termék és anyag köszön rám, sok esetben még saját véleményt se ír csak a sajtóanyagot másolja be szó szerint.
TörlésAz meg nem meglepő, hogy a KM-en kevés a Gosh-ról a vélemény hiszen eddig nem nagyon lehetett elérni nálunk.
Arra viszont már én is rájöttem, hogy sok esetben nem csak a csillagokat kell nézni hanem azt is, hogy mit írni. Sokan valóban nem úgy osztják a csillagokat, ahogyan én tenném.
Nem számoltam össze, de kevesebb, mint 30 vélemény van a Gosh-hoz, annak fele régebbi, mint ahogy kapni lehet a Westendben. Nekem ez olyan, hogy nagy volt a hangja, aztán amikor fizetni is kellett volna érte, akkor már nem volt olyan menő...
TörlésEzen aggódnom nekem sem kell, valószínűleg kb az örökkévalóságig. De vannak márkák, amikkel szóba sem állnék, és van ami olyan, hogy én nem venném meg, de lehet, hogy elfogadnám, valanek jó lesz alapon, és persze van, aminek örülnék is. Én ezt fontosnak tartom, hogy kiderüljön, hogyan állunk egy adott dologhoz.
Nah, belefutottam az első Milani-tesztbe, Magyar beauty-blogon! :D
VálaszTörlésA bejegyzésed valódi célja most világosodott meg bennem. Ha nem "pozicionálod" be ezt a márkát akkor az én fejemben, az elsők között rendeltem volna, így azonban nem kapott ez a harci ideg, és bizony, kissé fanyalogva néztem a tesztek eredményét. A blogger szerencsére korrekt bejegyzést tett közzé, leírta, hogy mi volt jó és mi volt rossz tapasztalat, színvonalas volt a bejegyzés, de tudod mi volt az első gondolatom?
Az, hogy egy szemernyit se látom a termékskálát színvonalasabbnak, mint a Catrice cuccait. Ez részben jó, hiszen az egyik kedvenc márkám a Catrice, részben negatív részemről, mert a Milani árfekvését ehhez képest itt és most túlárazottnak látom, mondhatni horror! Úgy, hogy szimplán drogériás márkának tartom, perpill ezt a márkát.
Ildi, jelentem, igazad volt! :)
Ha nem lenne a fejemen a Baviphat epres maszk lehet el is morzsolnék pár könnyet, mert valakihez célba ért, amit ezzel le akartam írni :) Nem feltétlenül rossz az, csak fel van fújva, és így le lehet nyomni az emberek torkán háromszor annyiért, mint az ugyanolyat.
TörlésÉn is olvastam tesztet, a pirosítóról, ahol megemlít 3 problémát a leányzó majd a végén meg oda van érte, hogy jajj milyen jó amcsi cucc. Van akinek erre van szüksége, örülök, hogy boldog, de ha valamivel van 3 problémám, akkor az problémás, nem pedig istenítésre való.
Majd ha a Walmart tényleg Maarországra megy ugyanezt figyelheted meg. Revlon, Wet 'n' Wild; 16 éveseknek gyártott cuccok, amikért a magyar 30-asok megörülnek. Nem értem a miérteket.
Azt nem mondom, hogy ne próbáld ki a Milanit, vagy egyéb hasonlót, csak ... érted.
Örülök, ha megkíméltelek egy felesleges vásárlástól :) Ha csak egy embert, már megérte.
Volt idő, amikor a Pupát a Marionnaud árulta itt M.o-on, de elvesztették. Most sem érdekel jobban, mint akkor és felőlem egy királynő is árulhatná, akkor sem vesznék meg érte. Vettem egy rúzst nem régen, de nem azért mert Pupa, hanem mert azt reméltem valahol megtalálom a keresett árnyalatot.
VálaszTörlésA KM-en hype-olt dolgokra néha felfigyelek, de nem mind érdekel. Ami külföldön és csak online szerezhető be általában nem annyira hoz lázba- ellentétben a cikkben említett módival. Van, amit kipróbálok ezek közül, de inkább próbálom a saját utamat járni.
Tudom, hogy utálni fogtok, de a magyarországi drogériás holmikkal nem vagyok elégedett. Ritkán kockáztatok onnan vett sminkcuccal. Fiatalon persze nem volt lehetőségem másra. Ma igyekszem összespórolni drágább holmira a pénzecskémet és akár zsibvásárról beszerezni, ha pont kapható. Néha szerencsém van. Jártam már meg high end make-uppal is, de a jó:rossz arány max. 95%:5%. Lehet sznobnak nevezni :)
Én sem vagyok a drogériák közönsége. Ha vehetek minőséget, akkor veszek, amig meg nem volt pénzem sminkelmni, inkább nem foglalkoztam vele. Lrgalább többet buliztam.
TörlésIgazából a drogéria fogalma is elég fura. Szerintem egy Miss Sporty és egy Essence 16 éveseknek van kitalálva (legalábbis Németországban javarészt ők veszek), az ő áraikhoz és elvárásaikhoz. Én sznob vagyok, ezen nincs mit tagadnom, de persze csak akciósan :)