2015. szeptember 10., csütörtök

Kritikusság. Előny vagy hátrány? Személyiségelemzés.



Ha van egy kép, akkor 10 másodperc alatt meg tudok mondani 5 rossz dolgot, és 5 jó dolgot a képpel kapcsolatban. Legyen szó bármiről. De tényleg lehet az bármilyen kép. Ez jó nekem vagy nem? Vagy nem? Előny? Hátrány?
Nem tudom, hogy ez most egy egyedi képesség, vagy mindenkinek megvan, csak én erről nem tudok. Előny, hát persze van, észreveszem ha valami hülyén néz ki. Minden melltartópánt, fehér zokni, szakadtruha, az összes egyből belemászik a látómező, közepébe. Hátrány, igen, ha mindenben keresés nélkül valaki meglátja a rosszat, az nem túl jó. Most a képi megjelenésnél maradva látom meg a rosszat, nem az életben lévő dolgokban. Az élettel kapcsolatban alapvetően pozitív vagyok, viszonylag irányítható dolognak gondolom.
Példa arra, hogy nem csak én vagyok dolgokat meglátó ember. Hónapokkal ezelőtt volt egy csaj, aki kitett egy képet a Facebook oldalára, rúzsok vagy rúzsceruzák voltak egy falra rögzítős szappantartóban.  Az első dolog, amit én a képen megláttam, hogy fujj de gusztustalan penészes annak a szappantartónak a széle. A férjnek megmutattam a képet, és kiszúrta egyből. Nem tudom, hogy ezt most csak mi vettük észre, vagy másik két ember is észreveszi és pont azt kérdezi magától, mint én, vagy másik száz is.
Sminkeknél ugyanez. Ha nincs elsatírozva, ha csomós a spirál, vagy összekent vele valamit az illető, rögtön meglátom. Emberek vagyunk, kis hibák mindenkinél adódnak, ezzel tökéletesen tisztában vagyok.

Kitöltöttem egy személyiség elemző tesztet, aminek az eredményé most megosztom veletek is. Ezzel foglalja össze a mivoltomat:

„Nyílt, határozott, született vezető. Könnyen felismeri a logikátlanságot, és azonnal kitalálja, hogyan tegyen hatékonyabbá egy rendszert. Hosszú távon gondolkodik. Többnyire művelt, tájékozott, szeret tanulni, és szereti továbbadni a tudását. Kitart az elvei mellett.”
Csodák csodája, ez tényleg én vagyok. ENTJ (Hadvezér) csoportba osztott be a gép, ami azt is megmondja, hogy a nők 2,5%-a ilyen. Akkor 1000-ből 25-en azért hivatalosan is észrevesszük azt a penészt a szappantartón. Bár szerintem az összes racionalista főcsoportba tartozó észreveszi.

A Racionalisták (Idealisták, Életművészek, Gondviselők a további lehetőségek) csoporton belül a Koordinátorok (Mérnökök a másik csoport) közé tartozom, és annak a Hadvezér (Lángelmék a másik ág) alcsoportjába. Ez az egész már csak azért is érdekes, mert a nevem az Ildikó egy német név, ami harcost jelent.
Gyerekkorom kedvence
 „Jung-i funkció preferenciák sorrendje:
·         Domináns: (Te) Extravertált Gondolkodás
·         Kiegészítő: (Ni) Introvertált Intuíció
·         Harmadlagos: (Se) Extravertált Érzékelés
·         Alárendelt: (Fi) Introvertált Érzés”
Azt mindig is tudtam, hogy többet fogadok be, mint ami kijön belőlem. Mindig is szuper hallgató voltam. Az a típus, aki figyel, hallgat, felmér, összeteszi a dolgokat, és a végén egy kész tervvel jön elő, de addig egy mukk sem. Aztán ezt a tervet vagy meghallgatja valaki vagy nem, és ha meg is hallgatta, vagy értékeli, vagy magasról tojik rá.

A tesztben a Beauty bloggerkedéssel, és ennek a dolognak a világával kapcsolatban itt a magyarázat vagy az ok arra, amilyen vagyok:
Az ENTJ világában nincs helye hibának. Ki nem állhatják, ha valaki többször egymás után követi el ugyanazt a hibát, és nincs türelmük ahhoz, ami nem hatékony. Elég nyerssé és durvává válhatnak, amikor próbára teszik a türelmüket ilyen dolgokkal, mert alapból nincsenek ráhangolódva mások érzéseire, és több mint valószínű, hogy nem hiszik, hogy mások érzéseihez kéne igazítaniuk a döntéseiket.”
Gondolkodtam már rajta, hogy valami olyan munkakört kellene keresnem, ahol hibákat kell keresni, de inkább vizuális hibákat, nem könyvelési, vagy adateltérést. Ezt még nem találtam meg. Ha már lesz olyan jó az angolom, hogy tényleg szakszövegeket is tudok értelmezni, akkor marketinges suliba biztosan be fogok itt iratkozni, kimondottan képi területűre.

„Ajánlott foglalkozások:
marketing szakértő, kormányalkalmazott, ügyvéd, fejlesztő, politológus, nemzetközi kapcsolatok szakértője, szoftvertervező, elemző, gazdasági igazgató, külföldi szolgálati tiszt, stratéga, projekt menedzser, reklámszakember, CIA ügynök, marketing igazgató, genetikus, magánnyomozó, ügyintéző, gazdasági elemző, politikus, vezetési tanácsadó, pénzügyi tanácsadó, vállalkozó, genetika kutató, kardiológus, egyetemi tanár, FBI ügynök”

A CIA ügynök különösen tetszik, a Covert Affairs sorozat után meg pláne. Csak meg kéne tanulni még 5 nyelven, lőni rendesen, meg szegény cicákat itt hagyni. Nem! A blogger nincs a listában sajnos, de remélem, hogy jó leszek benne.
Tetszik a laza főszereplő karakter, IMDb link itt
Erősségek és Gyengeségek
Annak idején még közép suliban marketing órán találkoztam először a GYELV analízissel. A rövidítés a következő szavakból áll.
          ·         Gyengeségek
          ·         Erősségek
          ·         Lehetőségek
          ·         Veszélyek
Ezeket a pontokat azóta is elővettem az életemben többször, bármire használható, de tényleg bármire. Papírra nem szoktam rendesen összeírni, hogy egy-egy döntésemnek milyen kimenetelei lehetnek, de összeszedem a dolgokat a pontok szerint.
Így gondolok magamra, csak nem tudok repülni, kicsit több a husim, de iagzából akár én is lehetnék (egészséges ego mi? )
A teszt szerint az én erősségeim és gyengeségeim a személyes kapcsolataimban a következőek. A zárójeles részek az én hozzátoldásaim.
„Erősségei egy kapcsolatban:
·     Őszintén érdekli őt az emberek gondolatai és ötletei
·     Lelkes és energikus (kivéve ha takaróba bújva bújja a laptopot)
·     Nagyon komolyan veszi az elköteleződést (és tényleg)
·     Igazságos és a megfelelő utat választja mindig (az igazságtalanságot nagyon nem bírom, de nagyon, ebből már volt több problémám is)
·     Nagyon jól bánik a pénzzel (erről azért a férj nem így gondolkodik)
·     Direkt és egyenes (kicsit túlzottan is)
·     Folyékonyan képes kifejezni magát szóban (magyarul igen)
·     Bátorítja az önismeretet
·     Képes úgy kiszállni kapcsolatából, hogy nem siránkozik rajta később (de még mennyire)
·     Képes a konfliktus helyzeteket jól kezelni (ha a partner egyenlő agyi szinten van, egyébként meg nem)
·     Jól tűri a konstruktív kritikát (csak keveset kapok)
·     Nagyon magasak az elvárásai, egyben gyengesége is (tökéletesen igaz)
·     Általában erős érzelmekre képes és szentimentális (simán elsírom magam kétszer egy híradóm)

Gyengeségei egy kapcsolatban:
·  Viták iránti lelkesedése miatt kötöszködőnek tűnhet (kár, hogy olyan kevés emberrel lehet jól vitázni, aki érveket mond és nem személyeskedik)
·  Hajlamos konfrontálni (ezt nem érzem gyengeségnek, csak kulturáltan kell csinálni)
·  Szeret felülkerekedni (ezt már nem csinálom)
·  Nehezen hallgat meg másokat (ez viszont tökéletesen nem jellemző rám, lelki szemetesláda vagyok alapból, és mindenkit meghallgatok)
·  Kritikus olyan véleményekkel szemben, ami nem egyezik meg az övével
·  Nagyon magasak az elvárásai, egyben erőssége is
·  Nem tud természetesen ráhangolódni mások érzelmeire (ez félig igaz, szerelmi picsogásra nem tudok ráhangolódni, de egy halálhírre vagy betegségre igen)
·  Nehézségei lehetnek érzelmei kimutatásában, esetlennek tűnhet (hu nagyon is)
·  Megijeszthet másokat kontrolláló stílusával (szerencsére ez passzol a 183 centimhez, de 160 centisen ez tényleg fura lenne)
·  Durva és intoleráns lesz, ha nem hatékony valami /valaki (előző sulis munkahelyem, semmi rendes szervezés, csak úgy ment ahogy éppen ment)
·  Mindig ő akar mindent felügyelni ahelyett, hogy megosztaná a felelősséget (ez nagyon igaz, munkában is, itthon is)
·  Nehezen dicsér (Ennek története van. Nem szeretem, ha valakit ok nélkül dicsérnek. Anyám újabban mindenre azt mondja, hogy nagyon ügyes vagy (gyerekként meg sosem mondta), pedig nem csináltam semmit, vagy kimostam mondjuk. Ezt nem tudom értékelni egyik irányban sem. A jó dolgokat szóvá szoktam tenni, és a durva, hogy egy csomóan nem tudják kezelni.)
·  Temperamentumossá válik stressz helyzetben (de még mennyire, érveléstan órán volt szituációs gyakorlat és úgy belelendültem, hogy szegény Ivett (az ellenérv) konkrétan lefagyott, és feladta (bocsi még egyszer)”

Ezek lettek volna a főbb ismertetőim. A teszt rám vonatkozó végeredménye itt olvasható teljes terjedelmében. A72 kérdéses teszt itt érhető el a 88 kérdéses pedig itt.
Azt még ide írom, hogy az ilyen teszteket a helyén kell kezelni, azért mert egy netes valami azt írja, hogy jajj nem tudok bájosan mosolyogni, ez nem feltétlenül igaz. 

Kíváncsi vagyok, hogy nektek mit hoz ki.
Aki kitölti, írja meg az eredményt!


7 megjegyzés:

  1. Viszonylag régóta olvaslak csendben, a háttérből, és egy bizonyos kép már kialakult bennem rólad.
    A magánjellegű tulajdonságokat nem tudom eldönteni, hogy mennyire illenek rád, de amit a bejegyzésed elején leírtál, azt én is ugyanígy gondolom: racionalista, határozott és tájékozott - nekem ezek a legtalálóbb jelzők, amikor elsőként beugranak, ha rád gondolok.
    A blogodhoz pedig sok sikert kívánok! Üde színfolt a blogvilágban! <3

    VálaszTörlés
  2. Hát nem tudom, rengetegszer kitöltöttem már ezt a tesztet, évekkel ezelőtt is, múlt héten is, sok kérdéses és kevés kérdéses verziót is, és soha nem ugyanaz jött ki, ráadásul ami pl. kétszer kijött, az rohadtul nem én vagyok. Nem csak szerintem nem, hanem ismerősök, családtagok szerint sem. Szóval én annyira nem hiszek ebben, de örülök, hogy neked ilyen jól betalált. És igen, én is kiszúrom a gáz dolgokat mindenütt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem mindig ugyanez jött ki, de persze, ezt is helyén kell kezelni, és nem elhinni amit ír.
      Na az király, hogy nem csak én szúrom ki a hibákat. Remélem ha itt nálam találsz akkor szólsz, nem harapok érte csk köszönök :)

      Törlés
    2. Ha ilyen szépen kéred, akkor szólni fogok, de eddig nem szúrtam ki semmit, meg szerintem nem is fogok :)

      Törlés
  3. Régebben töltöttem ki Myers-Briggs tesztet, rendszerint INTP az eredményem. Ezzel a típusú teszttel szemben bizakodó vagyok a bullshit Facebookon terjedő tesztekkel ellentétben, bár nehezen tudnám indokolni szavakban, hogy miért, egyszerűen intuícióból (N betű, haha) adódik, hogy ezek legitim személyiségi jegyek. Amikor másokért próbáltam kitalálni, mielőtt kitöltik a tesztet, elég gyakran sikerült eltalálnom az eredményüket.

    Hasznos lehet akkor, amikor az ember tiniként kezdi vizsgálni és definiálni a személyiségét, csak egyelőre nincs meg a szókincse, és legfeljebb annyiban tudja kifejezni az ENFJ-t, hogy "flegmah vagyok és ha szerecc elfogacc". :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megfogalmazni szerintem sokan nem tudják a saját személyiégüket, ha mégis, nem olyan részletesen, mint a tesztekben. Lehet nem igazak a "rossz" részek valakire, de egy ilyen után talán jobban lehet rá figyelni.
      A lényeg, hogy mindig legalább háromszor kell kitölteni egy tesztet, hogy ugyanazt adja-e ki. Illetve 50 kérdés alatt nem is éri meg nekiindulni.

      Törlés

Archívum

Címkék

7 dolog A England A nyuszi fontosabb A világ dolgai Ajakápolás Alapanyagok Alapozó Alba botanica Állat Amazon Anastasia Beverly Hills Andalou naturals Anya Arany Arcápolás Arcpermet Arctisztítás Aromaleigh Avalon Organics Avéne Banila Co. Barbara Hofmann bareMinerls Barna Baviphat BB krém bDellium Tools BeautyBlender BECCA Bellápierre benefit Bevásárlás Biobolt Bioré Biosilk Bite BlackMoon Blog Bobbi Brown Bolt Bordó Boscia Bőszecset Bronzosító Budapest Burt's Bees By Nature Cargo China Glaze Ciaté Cica Cipő Clarisonic Clinique Colors by llarowe Coloured Raine ColourPop Cozzette Cruelty free Cupcake Polish Csacsogós Csütörtök Díj Divat DIY Dose os Colors EBay Ecset Ecsetmosás Edmonton Ékszer Elektromos Elérhetőségek Elfogytak Elizabeth Arden Én Érdekes Essie Estée Lauder Etude House Fátyolmaszk Fényvédő Fésű Fogápolás Fogkrém Folyékony rúzs Fonás Forever Flawles Fresh Frizura Fun Fun Lacquer Gabriel Glitter Goodal Gosh Gyerek Haj Hajfesték Hajfestés Hajlakk Hakuhodo Hámlasztó Havi_kedvencek Highlighter Hogyan lettem én dolgozó ember? Holika Holika ILNP Inglot Innisfree IPSY It's skin Jeffre Star Joico Jolse Kaja Kanada Karácsony Kat Von D Kedvenc Kék Kell a Púder! Kellék Kenyér Kérdezz-felelek Készülj velem! Kezekre Kézkrém Kiegészítő Kísérlet Kismama Kollekció Kontúr Koreai Korrektor Költözés Köröm körömlakk Közlekedés Krém Kryolan Kuka Kedd L'occitane La Ritzy Lancome Laura Mercier Lemosó Lila Lime Crime Lit Cosm. London LookFantastic Lottó Lunatick Cosmetic Labs MAC Magánvélemény Magyarország Make Up For Ever Makeup Geek Maszk Meglepi doboz MELT Mindenapi társaim Mindenes Minimalista Missha Mitől lettem ma szebb? Morphe Muttart Conservatory Műszempilla Narancs NARS Natúr NCLA Nem jött be Neon Nexxus Notoriously Morbid Nyaralás Nyereményjáték NYX OCC OFRA Online rendelés OPI Óra Outfit Overtone Öltözködés Összehasonlítás Paletta Parlament Physicians Formula piCture pOlish Piercing Piros Pirosító Pixi Polished by KPT Powder Perfect Pretty Serious Cosmetics Primer Projekt Púder Radír Real Techniques REN Repülő Revlon Rica Rimmel ROC Rólam Rózsaszín Ruha Rúzs Sally Hansen Sampon Sárga Secret Key Sephora Shiseido Shu Uemura Sigma Skinfood Smashbox Smink Sminklemosó Sonia Kashuk Southgate Mall SPF Stila Sugarpill Sukin Suva Beauty Szájceruza Szájfény Szájravalók Szappan Szárazsampon Szemceruza Személyes Szemfesték Szemhéjalap Szemkörnyékápoló Szemöldök Szemöldökceruza Szempilla Szempillaspirál Szivacs Szürke TAG Tárolás Tarte Táska Tél Testápolás Testradír Testre Teszt The Body Shop the SEAM theBalm TinkeldT Tonik TonyMoly Too Faced Unboxing Urban Decay Uriage Utazás Utcakép Ünnep Városnézés Vásárlós Vasárnap Vattakorong Vegán Vendégposzt Vichy Video Vitamin Webshop WEM Yamuna Youtube YPSY Yves Rocher Z paletta Zenzero Zero Waste Ziaja Zoeva Zöld Zsákmány